Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan sa slejnard:

DÅ ska jag fiska där! 

Du måste kunna visa upp dokument som styrker att du har småländska släktingar i minst tre led bakåt🤷🏻‍♂️

23 minuter sedan sa Neosus:

Nära besläktad med Enkelbeckasin! 

Enkelbeckasin.thumb.jpg.7172653da672f0f426c01473efb2b6cf.jpg

Nej.

8 minuter sedan sa slejnard:

Mockasiner 

Ja?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-07-23 at 17:55 sa Dark Of Light:

 Annars är ju Paris fint så här års.

 

On 2024-07-23 at 18:26 sa Fidden:

Vilken linje går till Paris då? 

 

9 timmar sedan sa slejnard:

Hajar under Paris- Netflix. Sevärd ja , bra? Sådär. Spännande? Ändå! 

Detta är ett omen! Vi alla måste till Paris!!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan sa slejnard:

Blir inget båtfiske. Dålig rygg på chauffören. Så går det åska å! 

En gång för många år aedan var jag och en kompis ute och paddlade i skärgården. Vädret var hur fint som helst; 22-24 plusgrader och en västlig skön bris. Vi hade kollat vädret och det skulle vara bra hela helgen.

Planen var att paddla runt, hitta någon mysig lite ö, lägga till, vildcampa, frystorkad mat. The works. Men när vi paddlat runt i någon timme svänger vädret typ 180 grader; mörka, stooora regnmoln seglar upp från ingenstans, tempraturen faller typ snabbt och vi hör åskan mullra. Vi bara tittade på varandra och sa nästan samtidigt;

- Nope!

Nå, vi hade hela tiden hållit oss längs utmed land (för jag har aldrig varit dundersugen på att ge mig ut på ”öppna vatten” med en kanadensare) men vi låg ändå ute en bra bit ute i drickat.

Åskovädret började dra över oss med full kraft. Vi karatepaddlade vi i säkert 35 min innan vi kom inpå hamnen och kunde skutta upp på torra . Har ta mig fan aldrig paddlat så fort som den gången. Det var rätt läskigt.

Har tältat i regnoväder, semistorm och åska men aldrig varit så rädd som den gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Dark Of Light:

Karatepaddling är en ny OS-gren va? Eller om det var breakdance..? julli-kaffe.GIF

Jupp, vi försökte introducera det men det var blankt nej. DÅ!

Nu har olympiska kommittén beslutat att grönflagga det ihop med 200 m krabbkött samt 1000 m plattfot.

Fler frågor?🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Krabbkött? Och här har jag gått och sett fram emot 200 m kräftgång. Vad fel man kan ha. Tack för rättningen!

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan sa slejnard:

Hajar under Paris- Netflix. Sevärd ja , bra? Sådär. Spännande? Ändå! 

Fasansfull skitfilm med så många plot holes att en schweizerozth skulle bli avis men som du säger; underhållande!

56 minuter sedan sa Fidden:

Krabbkött? Och här har jag gått och sett fram emot 200 m kräftgång. Vad fel man kan ha. Tack för rättningen!

You’re welcome!🫶🏼

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...