Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Holy crap, CHAE!

Åtminstone verkar förövaren tagit på sig ansvaret för det hela... Till skillnad från den där gången jag blev nermejad vid ett övergångsställe (bevakat, grön gubbe) och det hela slutade med rättegång för att köttskaftet tyckte att det ändå var mitt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Fidden:

Holy crap, CHAE!

Åtminstone verkar förövaren tagit på sig ansvaret för det hela... Till skillnad från den där gången jag blev nermejad vid ett övergångsställe (bevakat, grön gubbe) och det hela slutade med rättegång för att köttskaftet tyckte att det ändå var mitt fel.

Jadå, det stod klart tämligen snabbt vem som bar ansvaret för den där kalabaliken så det löste sig på ort och ställe.

Usch und fü, det lät läskigt hörru😨När hände detta och hur gick det med dig fysiskt och psykiskt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev lite blåslagen bara och kunde inte sitta på några dagar. Det var dagen före nyårsafton för ca 10 år sedan tror jag. Polisen och lokalblaskan rapporterade om en 75-åring som blivit påkörd. Så jag är väl på sätt och vis omkring 85 nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
1 timme sedan sa Fidden:

Blev lite blåslagen bara och kunde inte sitta på några dagar. Det var dagen före nyårsafton för ca 10 år sedan tror jag. Polisen och lokalblaskan rapporterade om en 75-åring som blivit påkörd. Så jag är väl på sätt och vis omkring 85 nu.

Damn!! Ett jävla sätt att avsluta året på…

Nog för att du alltid byggt upp din image som både byäldste och ”pilot” men ”75-årsåldern” var väl att ta i av lokalmurvlarna och polisen😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

19 hours ago, CHAE said:

Oooo…keeej…

Kom hem problemfritt från Ölands-vandringen igår.

Tänker att jag tvättar upp lite efter den då kompisen undrar om jag vill hänga med på liten promenad i elljusspåret.

”Visst, har ändå inget vettigare för mig än att tvätta och den sköter sig själv” tänker jag.

Kompisen kommer och plockar upp mig för vidare färd till spåret.

Vi är givetvis bältade och gör inte en kilometer över 30km/h.
Cirkus 60 meter från bostaden, i en korsning, kommer en person från en sidogata [från vänster] and I shit you not; ingen av oss i vår bil har en jävla sula i varken himlen eller i helvetet att reagera.
Kraschen är ett faktum.

I och med att den andra bilen (som inte iakttar väjningsplikt) i princip fortsätter släpas vår bil med i den andra vilket slutar med att båda ekipagen blir ståendes mitt i korsningen.

Jag noterar viss smärta i vänster nyckelben, men konstaterar att varken jag eller kompisen inte har större trauman eller frakturer. Vi är, vad man brukar kalla på fackspråk ”vakna och talbara”.

Nu har redan ett tiotal personer swarmat, hjälper till och pratar med samtliga inblandade. Enligt uppgift blev det en sjujävla smäll.
Vi bänder upp dörrarna och skuttar ut för att kolla på den andra personen. H*n är redan ute men visar vissa tendenser till chock. Jag säger till någon att de borde hänga på vederbörande en jacka och sätta personen ner vilket görs i en hast.

Efter bara några minuter kommer räddningsbil (som sanerar platsen), två ambulanser och två polispatrullbilar. Ingen av oss inblandade behöver uppsöka sjukhuset och smärtan i clavicula har försvunnit. Den andra personen som (enligt uppgifter ”[…] bara körde ut” får en ordningsbot på plats.
Jag tänker att smärtan beror på att bilbältet som gjort sin grej och jag tänker inte uppsöka sjukhusvård. Dock är det hela anmält till försäkringsbolaget för dokumentationens skull.

Mitt i allt det här kontrollerade kaoset hör jag 112-appen larma om bilolycka. The very same bilolycka! ”Larm om bilolycka i ditt närområde.” Jag tänker högt och säger

- Jag vet; jag står mitt i den…

 

 

IMG_1911.jpeg

Jisses!

 

skönt du är okej, CHAE!

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Naymari:

Jisses!

 

skönt du är okej, CHAE!

Ja huvuvdsaken är att ingen kom till skada. Det där med att ”komma undan med blotta förskräckelsen” har väl aldrig varit mer sant.

36 minuter sedan sa slejnard:

Jamen då far vi till paltschtan Piteå och kollar lite fiskegrejer till barnbarn (och mig) 

YouTubern, äventyraren och vildmarkstjommen Xander Budnik brukar fiska medelst en pinne, krok och lina.

Just sayin’…😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens dårar.

1. En äldre herre med en ytterst sällsam frisyr. Påminde lite om ifall någon hade doppat huvudet i en hink med tapetklister och sedan bara ignorerat det hela. Möjligtvis handlar det om en schamponering men utan efterföljande sköljning? Det hela ser påmålat och blankt ut. Märkligt. Nåja, han ville åka gratis. Hade ett busskort men vägrade använda den. Ut!

2. En medelålders man med en del ticks. Efter ca 5 minuters förd vrålade han rätt ut:
"Jag vill prata med fredstribunalen, 1602 svarar inte!".

Först trode jag att han pratade i en mobil för en del har för vana att skrika ut sina budskap i dem. Men icke. Han upprepade sin replik efter ett tag igen och steg efter ett tag av bussen.

3. En man i 50 års åldern kommer fram och visar ett visitkort från Jesu Kristi Kyrka. Han påstår att;
- Den gäller som betalning här i bussen.
- Inte i den här världen, möjligtvis nästa, svarar jag.
Här blir tonen otrevlig, han påstår att hans liv är ett helvete och försöker gå in. Jag stoppar honom och lyckas efter en kort stund få honom att stiga av. Jag stänger dörren, han knackar på densamma och river demonstrativt kortet i två delar. Nu gäller den inte ens i nästa värld tänker jag innan jag gasar iväg. 

  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
9 minuter sedan sa Fidden:

Vilken linje rekommenderas om jag åker till Skövde för en lokaltrafiksinspektion? 

10, 6 och 4. 12 och 13 om du vill åka genom pansartunneln och Skultorp.

Skövde är tämligen dött så här i sommartid. Annars är ju Paris fint så här års.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Dark Of Light:

Dagens dårar.

[…]

Den siste idioten är inte född än😏

Dock var det väldigt festligt att få a slice o’ life DoL-style😂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan sa slejnard:

Ja det var kul 🤩 

Fiskat å fångat stooooooor abborre! 5hg! 

 

IMG_9874.webp

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Det där är inte abborre! 
 

Morn å KPD 

Stämmer. Det är den grönprickiga bäckamockasinen. Återfinns lokalt i Kalmar sund men har även synts så långt upp som i Umeälven.

46 minuter sedan sa Dark Of Light:

Typisk sydsvensk aborre.

Se ovan👆🏼

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...