Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
3 minuter sedan sa Neosus:

Bidén kliver av!

Ifall ni har missat detta...

Såatte..

julli-skaal.GIF.3650201987d0991a37b184956c80e0cc.GIF

Oväntat väntat, men hur ska det bli nu då? Trump är en svår nöt att knäcka, speciellt för Harris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oooo…keeej…

Kom hem problemfritt från Ölands-vandringen igår.

Tänker att jag tvättar upp lite efter den då kompisen undrar om jag vill hänga med på liten promenad i elljusspåret.

”Visst, har ändå inget vettigare för mig än att tvätta och den sköter sig själv” tänker jag.

Kompisen kommer och plockar upp mig för vidare färd till spåret.

Vi är givetvis bältade och gör inte en kilometer över 30km/h.
Cirkus 60 meter från bostaden, i en korsning, kommer en person från en sidogata [från vänster] and I shit you not; ingen av oss i vår bil har en jävla sula i varken himlen eller i helvetet att reagera.
Kraschen är ett faktum.

I och med att den andra bilen (som inte iakttar väjningsplikt) i princip fortsätter släpas vår bil med i den andra vilket slutar med att båda ekipagen blir ståendes mitt i korsningen.

Jag noterar viss smärta i vänster nyckelben, men konstaterar att varken jag eller kompisen inte har större trauman eller frakturer. Vi är, vad man brukar kalla på fackspråk ”vakna och talbara”.

Nu har redan ett tiotal personer swarmat, hjälper till och pratar med samtliga inblandade. Enligt uppgift blev det en sjujävla smäll.
Vi bänder upp dörrarna och skuttar ut för att kolla på den andra personen. H*n är redan ute men visar vissa tendenser till chock. Jag säger till någon att de borde hänga på vederbörande en jacka och sätta personen ner vilket görs i en hast.

Efter bara några minuter kommer räddningsbil (som sanerar platsen), två ambulanser och två polispatrullbilar. Ingen av oss inblandade behöver uppsöka sjukhuset och smärtan i clavicula har försvunnit. Den andra personen som (enligt uppgifter ”[…] bara körde ut” får en ordningsbot på plats.
Jag tänker att smärtan beror på att bilbältet som gjort sin grej och jag tänker inte uppsöka sjukhusvård. Dock är det hela anmält till försäkringsbolaget för dokumentationens skull.

Mitt i allt det här kontrollerade kaoset hör jag 112-appen larma om bilolycka. The very same bilolycka! ”Larm om bilolycka i ditt närområde.” Jag tänker högt och säger

- Jag vet; jag står mitt i den…

 

 

IMG_1911.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa Fidden:

Certifikat som gått ut?

Ja eller hur!?

40 minuter sedan sa CHAE:

Oooo…keeej…

Kom hem problemfritt från Ölands-vandringen igår.

Tänker att jag tvättar upp lite efter den då kompisen undrar om jag vill hänga med på liten promenad i elljusspåret.

”Visst, har ändå inget vettigare för mig än att tvätta och den sköter sig själv” tänker jag.

Kompisen kommer och plockar upp mig för vidare färd till spåret.

Vi är givetvis bältade och gör inte en kilometer över 30km/h.
Cirkus 60 meter från bostaden, i en korsning, kommer en person från en sidogata [från vänster] and I shit you not; ingen av oss i vår bil har en jävla sula i varken himlen eller i helvetet att reagera.
Kraschen är ett faktum.

I och med att den andra bilen (som inte iakttar väjningsplikt) i princip fortsätter släpas vår bil med i den andra vilket slutar med att båda ekipagen blir ståendes mitt i korsningen.

Jag noterar viss smärta i vänster nyckelben, men konstaterar att varken jag eller kompisen inte har större trauman eller frakturer. Vi är, vad man brukar kalla på fackspråk ”vakna och talbara”.

Nu har redan ett tiotal personer swarmat, hjälper till och pratar med samtliga inblandade. Enligt uppgift blev det en sjujävla smäll.
Vi bänder upp dörrarna och skuttar ut för att kolla på den andra personen. H*n är redan ute men visar vissa tendenser till chock. Jag säger till någon att de borde hänga på vederbörande en jacka och sätta personen ner vilket görs i en hast.

Efter bara några minuter kommer räddningsbil (som sanerar platsen), två ambulanser och två polispatrullbilar. Ingen av oss inblandade behöver uppsöka sjukhuset och smärtan i clavicula har försvunnit. Den andra personen som (enligt uppgifter ”[…] bara körde ut” får en ordningsbot på plats.
Jag tänker att smärtan beror på att bilbältet som gjort sin grej och jag tänker inte uppsöka sjukhusvård. Dock är det hela anmält till försäkringsbolaget för dokumentationens skull.

Mitt i allt det här kontrollerade kaoset hör jag 112-appen larma om bilolycka. The very same bilolycka! ”Larm om bilolycka i ditt närområde.” Jag tänker högt och säger

- Jag vet; jag står mitt i den…

 

 

IMG_1911.jpeg

😲 Woah!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan sa Neosus:

En redig smäll ändå juh! 

Definitivt men…👇🏼

8 minuter sedan sa Dark Of Light:

Det ser ofta värre ut än vad det är. Deformationszoner på moderna bilar är som kex. Bra att det gick bra dock.

Vi i vår bil pangade ju på rätt rejält men upplevde ändå inte allting lika våldsamt som de omkringboende (som f ö larmade 112 omgående).

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan sa CHAE:

Definitivt men…👇🏼

Vi i vår bil pangade ju på rätt rejält men upplevde ändå inte allting lika våldsamt som de omkringboende (som f ö larmade 112 omgående).

Så vad var ursäkten från henom? Ganska ofta är det mobilen som distraherar som får folk att göra de mest märkliga saker. Ser det varje dag en masse. Ett under att det inte händer mer än vad det gör en normal arbetsdag.

Idag t ex kom jag till en korsning och vid väjnings skylten stod en suv med en äldre herre i. Pratandes i mobilen. Tutade för att få honom att fortsätta sin färd men han såg mest irriterad ut att jag störde honom när jag försökte använda vägen. Fick köra om honom, tack och lov var det en lugn gata.

Mobil licens... kan det vara något? Ett enda prat i mobilen i trafiken och mobilen beslagtas samt handen som höll i den kapas. Går det genom så tänker jag investera i handprotes branschen...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan sa Dark Of Light:

Så vad var ursäkten från henom? […]

Mobil licens... kan det vara något? Ett enda prat i mobilen i trafiken och mobilen beslagtas samt handen som höll i den kapas. Går det genom så tänker jag investera i handprotes branschen...

Högst oklart. Vad jag hörde och förstod var det ingen mobil inblandad men ”ja” rattsurfing förekommer hela tiden och att det inte händer fler mobilrelaterade bilolyckor är märkligt…

Hm, om du behöver handprotes är det väl av helt andra anledningar va😏🥁

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nåja, jag kan inte ens låtsas att vara modig; när adrenalinet rann av var det undertecknad som sa till kompisen

- Du, det finns en liten risk att jag kraschar snart så jag sätter mig här på trottoaren en stund, m’kay

Det gick bra dock👍🏼

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...