Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Mm nu får Mr Trump vind i seglen. Martyrskapet är mer eller mindre fulländat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mycket info om gärningsmannen (än så länge). Lone gunman och republikan, sägs det.

Noterade en liten detalj; Secret Service reagerade på ungefär 4-5 sekunder från att det första skottets lossats. Dock utbröt det en väldig kalabalik efteråt så det tog väldigt lång tid innan de fick ner tjommen från podiet (!)

Hajar att de ville säkra honom och kontrollera att han inte fått några större skador. Vakterna i sig är mobila sköldar men still though; hade det nu funnits fler skyttar hade de kunnat ta sina chanser och fått in ett ”lyckoskott”…

Näää som sagt; nu har Trump & co vind i seglen.

Usch…

 

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om amerikat, så har den lokala ansamlingen av kyrkor gått ihop och delat ut nya testamentet till alla lägenheter i området. Kanske hela stan. Till och med teknikrummet fick en, av någon anledning. 

Iallafall, jag blev så upprörd att jag började skriva ett argt mail om nedskräpning och att jag känner djävulen etc. men sen lugnade jag ner mig igen. 

Denna historia saknar poäng.

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan sa CHAE:

Inte mycket info om gärningsmannen (än så länge). Lone gunman och republikan, sägs det.

Noterade en liten detalj; Secret Service reagerade på ungefär 4-5 sekunder från att det första skottets lossats. Dock utbröt det en väldig kalabalik efteråt så det tog väldigt lång tid innan de fick ner tjommen från podiet (!)

Hajar att de ville säkra honom och kontrollera att han inte fått några större skador. Vakterna i sig är mobila sköldar men still though; hade det nu funnits fler skyttar hade de kunnat ta sina chanser och fått in ett ”lyckoskott”…

Näää som sagt; nu har Trump & co vind i seglen.

Usch…

 

Många vittnen hade sett idiotjäveln och till och med försökt att meddela polis! Hade Secret Service gjort sin läxa så hade det där inte hänt! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa CHAE:

Näää som sagt; nu har Trump & co vind i seglen.

Ja, så är det och det har han haft länge. Så länge demokraterna envisas med Biden så är det kört. Han ÄR för gammal för uppgiften, dock har det tåget gått för länge sedan. Trump kommer att ta det förutsatt att ingen skjuter lika illa en ev. nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa Neosus:

Många vittnen hade sett idiotjäveln och till och med försökt att meddela polis! Hade Secret Service gjort sin läxa så hade det där inte hänt! 

 

Hörde liknande vittnesmål, återstår att se hur snabbt Secret Service/polisen egentligen reagerade. Jag menar det gäller att se och identifiera målet innan man brassar på. 

1 minut sedan sa Neosus:

Jävelsatan!

 😡

Ja? yppah.GIF

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Neosus:

Många vittnen hade sett idiotjäveln och till och med försökt att meddela polis! Hade Secret Service gjort sin läxa så hade det där inte hänt! 

 

Mmm något åt det hållet ja.

3 timmar sedan sa Neosus:

Jävelsatan!

Tänker äta mig en jordgubbskräm! 😡

Men herregud karl, lugna ner sig🤬

3 timmar sedan sa Dark Of Light:

Ja, så är det och det har han haft länge. Så länge demokraterna envisas med Biden så är det kört. Han ÄR för gammal för uppgiften, dock har det tåget gått för länge sedan. Trump kommer att ta det förutsatt att ingen skjuter lika illa en ev. nästa gång.

 

3 timmar sedan sa Dark Of Light:

Hörde liknande vittnesmål, återstår att se hur snabbt Secret Service/polisen egentligen reagerade. Jag menar det gäller att se och identifiera målet innan man brassar på. 

Mmm det vore ju dödsstöten för USA som land och trovärdig aktör🤦🏻‍♂️

De måste ju scannat taken runt omkring åtminstone. Frågan är om skytten legat där en längre tid eller om han lyckades med att smussla upp sig där osedd. Uppenbarligen men Secret S borde ju sett honom då (om inte annat). Vittnen reagerade och varnade för skytten tidigare men Secret S verkar inte tagit med det där i beräkningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan sa CHAE:

Secret S verkar inte tagit med det där i beräkningen.

Indeed! Låter dock som en slags slarv de inte brukar göra. Utredning p g, vi får se vad den ger. Läser man div. kommentatorsfält på div. ställen ser man hur extrema teorierna och aggressiviteten är från båda läger. Det där landet...

3 minuter sedan sa Naymari:

Jag har semester sedan i fredags. Visste ni det?

 

tror dock inte det har någon relation till mordförsöket på Trump.

 

 

Vagott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...