Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Spännande! Var på röntgen då mina leverprover visade att jag hade för höga levervärden igen. De såg ingen cancer men det verkar som att min lever ändå blir sämre av någon anledning. Så jag antar att det på sätt och vis var goda nyheter ändå. 

Ska bli intressant att höra vad nästa steg blir. 

Har dock lyckats få 300+ mil på cykel i år. Så är jag frisk nästa sommar så kan jag nog cykla runt i Europa och besöka bekanta i bland annat Belgien. 

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
1 timme sedan sa CHAE:

Har söpit nyth multitool🤩

IMG_9804.webp

Jag med. En Roxon Phantom.

61aEEQ-uyoL.thumb.jpg.67a7b58b724a64156f436361795e6ea4.jpg

Absolut inte det bästa jag har men framför allt har de tänkt utanför boxen med den här modellen, med utbytbart knivblad. Det finns ett antal olika; spearpoint, tanto,  sheepsfoot mm mm  och även en variant som jag har installerad just nu med hobby/matt kniv hållare. Saxen är gigantisk med multitool mått mätt. Hyfsad kvalle för en kina grej. Hur går det för din sax å fån du köpte för ett tag sedan?

De där lite större Shwätitsiska knivarna har ett klart bredare användnings område, speciellt ute i fält än de mindre fick varianterna. Bra skit! 

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa CHAE:

Har söpit nyth multitool🤩

IMG_9804.webp

Är du nöjd med den? Vill ha något liknade när jag kör på mina bikepacking rundor. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Funderar på detta tool set, men det är lite onödigt dyrt kanske. Även om jag har tre cyklar som jag måste hålla igång. 

 

5v768.jpeg

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa slejnard:

Fint skare va 😊👍

Det skare😎

1 timme sedan sa Dark Of Light:

Jag med. En Roxon Phantom.

61aEEQ-uyoL.thumb.jpg.67a7b58b724a64156f436361795e6ea4.jpg

Absolut inte det bästa jag har men framför allt har de tänkt utanför boxen med den här modellen, med utbytbart knivblad. Det finns ett antal olika; spearpoint, tanto,  sheepsfoot mm mm  och även en variant som jag har installerad just nu med hobby/matt kniv hållare. Saxen är gigantisk med multitool mått mätt. Hyfsad kvalle för en kina grej. Hur går det för din sax å fån du köpte för ett tag sedan?

De där lite större Shwätitsiska knivarna har ett klart bredare användnings område, speciellt ute i fält än de mindre fick varianterna. Bra skit! 

Spännande tänk där, @Dark Of Light

Ser jävligt trevlig ut f ö👍🏼

Heh, just det; saxen kommer faktiskt till användning varje dag på jobbet. Skriver en separat recension istället☝🏼

Jag funderade läääänge på en LM Wave+ och gjorde min research.
Jag har personligen aldrig haft några problem med min Wingman men enligt lekmän och semiproffsen ska tydligen LM dykt i sin QC på sistone; undermåliga byggen, rostiga blad e t c. Trist om så är fallet☹️

Har sett flera seriösa vandrare (framförallt från GB) puffa hårt för Victorinox så jag ville prova just en sådan. En vanlig fickkniv har jag redan (den bor i endagarsväskan) men just 79:an verkar vara gedigen och tuff mot vädrets makter.

Jag är definitivt ingen superduktig bushcrafter men ville gärna ha något mer kraftigt i sågväg. LM’s sågblad är på tok för kort och känns…svagt på något sätt. Den sågar egentligen bara småskvistar (och det gör den med svårighet) och jag ville ha något mer robust som åtminstone kant äta sig igenom grenar utan problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan sa -k9-:

Funderar på detta tool set, men det är lite onödigt dyrt kanske. Även om jag har tre cyklar som jag måste hålla igång. 

 

5v768.jpeg

JÄVLAR!!!!!😲

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan sa -k9-:

Funderar på detta tool set, men det är lite onödigt dyrt kanske. Även om jag har tre cyklar som jag måste hålla igång. 

 

5v768.jpeg

Du kan skruva ihop en hel jävla Tesla med det där..

KÖP!! 

  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa CHAE:

Jag har personligen aldrig haft några problem med min Wingman men enligt lekmän och semiproffsen ska tydligen LM dykt i sin QC på sistone; undermåliga byggen, rostiga blad e t c. Trist om så är fallet☹️

Japp, så är fallet. Tror att jag nämnt det för dig oxo. Ny ledning som ska pissa nya unika gula fläckar i snön så de kan säga "titta mamma vad jag gjorde". Pengarna ska in säger aktieägarna så skit i QCn. Folk är dumma så de köper ändå. Min LM Arc är det inget fel på dock!

Äger verktyg från Gerber, LM, Roxon och Victorinox. De är alla bra på olika saker och på olika sätt. Ska man tjacka ett multiverktyg gäller det att veta användnings området och hur man ska bära den i förväg. Inte så lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan sa Dark Of Light:

Japp, så är fallet. Tror att jag nämnt det för dig oxo. Ny ledning som ska pissa nya unika gula fläckar i snön så de kan säga "titta mamma vad jag gjorde". Pengarna ska in säger aktieägarna så skit i QCn. Folk är dumma så de köper ändå. Min LM Arc är det inget fel på dock!

Äger verktyg från Gerber, LM, Roxon och Victorinox. De är alla bra på olika saker och på olika sätt. Ska man tjacka ett multiverktyg gäller det att veta användnings området och hur man ska bära den i förväg. Inte så lätt.

Medhåll å det grövsta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...