Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
1 timme sedan sa CHAE:

Serbien - England = full on footy war!

Ze Polizei är hårda flickor och gossar dock👍🏼

De serverar endast motsvarande lättöl vid Englands matcherna pga. engelsmännen är inte vana vid de starkare tyska ölsorterna som annars serveras. True story. Allt för att undvika överförfriskade huliganer.

Postat

Kollar väl jag också då. Tänkte kolla golf, men Åberg satte en trippel i tvåan. Eller på menar jag.

Det blir nog skit över hela rundan efter det.

Postat
13 timmar sedan sa Dark Of Light:

De serverar endast motsvarande lättöl vid Englands matcherna pga. engelsmännen är inte vana vid de starkare tyska ölsorterna som annars serveras. True story. Allt för att undvika överförfriskade huliganer.

Verkar ju gått så där…

Postat

Ballad är en medeltida dansvisa med omkväde, vanligen av berättande karaktär. Versformen är knittel med assonans. Senare, när Thomas Percy 1765 utgav en samling engelska episka folkvisor under titeln Popular Ballads, vilka kopierades av tyska författare som Bürger, Goethe, Schiller, Uhland med flera, kom namnet snart att få betydelsen av en episk-lyrisk visa med ofta dyster och lidelsefull stämning.

Balladopera är ett huvudsakligen av kända melodier bestående sångspel. Det mest berömda exemplet på ett sådant är John Gays och Johann Christoph Pepuschs "The beggar's opera”, ”Tiggaroperan”, från 1728.

Ordet ballad kommer av romanska ord för dans (italienska ballata, iberiska språk och provensalska ballada), i sin tur härledda ur verb som ballar 'dansa' (modern spanska bailar)

Vänligen, Wiki Pedia

d_coffee.GIF.cd2ebdad8aa24917feaccdf61a6a7f3b.GIF

• Gilla 1
Postat

Wow! Bara 6,8 kg!! Spring å tjööööp!

IMG_9768.jpeg

Postat

Någon som ska på The Offspring på Grönan ikväll? 

Postat

Ska dit och träffa lite blandat folk. Gamla polare, folk från STRILSÄK och folk jag bara lirat spel med online. 

Postat
4 minuter sedan sa -k9-:

Någon som ska på The Offspring på Grönan ikväll? 

Visste fan inte att de fortfarande gigade😱

2 minuter sedan sa -k9-:

Ska dit och träffa lite blandat folk. Gamla polare, folk från STRILSÄK och folk jag bara lirat spel med online. 

Kul ju!!

Postat
24 minuter sedan sa CHAE:

Visste fan inte att de fortfarande gigade😱

Kul ju!!

Verkligen inget favorit band, men blir nog kul att se dem. Blir ett av de yngre banden jag kommer se i år dock. HAHA!

Postat
20 minuter sedan sa Dark Of Light:

Visste inte att grönan fortfarande finns!

Får se om Grönan överlever oss ikväll. 

Postat

Blir fjärde konserten jag ser där i år. Europe, Alice Cooper, Bruce Dickingson och nu Avkomman. Ska se Deep Purple och Alphaville där med.

Så blir det Pål Meander och Symphony X. Kanske ser SymphonyX två gånger till och med. Men dessa är ju inte på Grönan. 

Ska bli kul att se herr Meander nu när deras gamla Blånk Örjan är tebax. 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.