slejnard Postat 15 juni Dela Postat 15 juni 52 minuter sedan sa Dark Of Light: Pittsa heter det väl? Lite som laritc, chött eller cips. Vi hade schinka å skampijoner å ozth. Coops pizzakit. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 15 juni Dela Postat 15 juni PT! på fredag midsommar släpps grillen är tänd och första dan på sommaren. Då får ni digga! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 15 juni Trådstartare Dela Postat 15 juni 3 timmar sedan sa Fidden: Ja, ta vara på dagarna. Det borde vi alla göra. Indeed! 3 timmar sedan sa Fidden: Har börjat med kaffebönor från rosteriet koppar igen. Mitt nuvarande kaffe smakar som den stora mitten-pralinen i gamla aladinasken. Fy fan… 1 timme sedan sa Dark Of Light: Indeed. Vi tar det mesta för givet. Vi tänker inte på hur förgängligt allt egentligen är. Det är ett sätt att överleva på med huvudet i behåll förstås, men man borde stanna upp ibland mitt i springet och bara vara en smula tacksam för det man har. En ny uteliggare har dykt upp i staden. En gammal dam som inte verkar helt kry någonstans. Sliten, smutsig och väderbiten. Med ett hår som inte tvättats i annat än regnvatten de senaste månaderna. Hon har inte mycket, något som liknar en sovsäck. Ett extra täcke, en smutsig kudde. Några kassar fyllda med resten av hennes liv. Vi andra stressar vidare med våra ärenden, liv och agendor som är så mycket viktigare än hennes. Några få stannar upp, en del försöker prata med henne men jag tror inte att hon förstår. I fredags var det student festligheter i staden. Undrar om hon fick ligga kvar eller om kommunen städade undan verkligheten för en stund? Denna glädjens dag som ska fira framtidens hopp ska väl inte befläckas med dagens verklighet... Inte så svårt att hamna där om man tänker efter. En uppsägning. Skulder. En vräkning. Mentala problem och andra krämpor på det. Vårt samhälle har sina skyddsnät men den har stora maskor. Helt klart är det jättemaskor i skyddsnätet. Ramlar man igenom är det nästintill stört jävla omöjligt att få rätsida på livet igen. En tjomme i min uppväxtby gick det käpprätt åt helvete för. Personen i fråga var företagsledare för ett tämligen stort företag i timmerbranschen. En trevlig och jordnära prick som kände alla och som dessutom blivit rik utan medföljande divalater. Fru, tre barn, villa, sommarkåk i Härjedalen, tre bilar och ett jätte-engagemang i den lokala bollfotsklubben. En uppslitande skiljsmässa raserade hela tillvaron och triggade underliggande psykiska besvär. På bara ett och ett halvt år hade personen förlorat allt; familj, hem, jobb och vänner. Måååånga turer till psykakuten, alkohol, tabletter och ännu mer alkohol. Det tog lång tid men till slut gick det sociala myndigheterna in och försökte styra upp det. Det var många år sedan nu men om jag är i uppväxtbyn syns personen ibland till; en minimal etta, en ursliten rygga och kläderna på kroppen är det enda som finns i personens liv nu. Gammal och märkt av livet traskar personen runt, pantar burkar och hänger runt Bolaget redan innan öppningstid. Otroligt tragiskt och skrämmande hur jävla snabbt det kan gå innan allt går åt helvete… 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Pittsakitt. Såg precis den svart vita japanska långfilmen (dryga 3 timmar!) De Sju Samurajerna från 1954. Ser nu på Technicolor spektaklet Sju Vågade Livet eller The Magnificent Seven som den heter i original från 1960 som hämtat hela storyn från De Sju... Idel gamla kända namn i rollistan. Yul Brunner Mc Queen Eli Wallac för att nämna några. Det har gjorts en nyare version runt 2016 också har jag för mig, får väl se om man ska distra sig till att se den. Verkar lite fånig. 4 minuter sedan sa CHAE: Helt klart är det jättemaskor i skyddsnätet. Ramlar man igenom är det nästintill stört jävla omöjligt att få rätsida på livet igen. En tjomme i min uppväxtby gick det käpprätt åt helvete för. Personen i fråga var företagsledare för ett tämligen stort företag i timmerbranschen. En trevlig och jordnära prick som kände alla och som dessutom blivit rik utan medföljande divalater. Fru, tre barn, villa, sommarkåk i Härjedalen, tre bilar och ett jätte-engagemang i den lokala bollfotsklubben. En uppslitande skiljsmässa raserade hela tillvaron och triggade underliggande psykiska besvär. På bara ett och ett halvt år hade personen förlorat allt; familj, hem, jobb och vänner. Måååånga turer till psykakuten, alkohol, tabletter och ännu mer alkohol. Det tog lång tid men till slut gick det sociala myndigheterna in och försökte styra upp det. Det var många år sedan nu men om jag är i uppväxtbyn syns personen ibland till; en minimal etta, en ursliten rygga och kläderna på kroppen är det enda som finns i personens liv nu. Gammal och märkt av livet traskar personen runt, pantar burkar och hänger runt Bolaget redan innan öppningstid. Otroligt tragiskt och skrämmande hur jävla snabbt det kan gå innan allt går åt helvete… Ja, så fort kan det gå utför. Man ska ha respekt för den tanken. Det kan hända oss alla. Jag är lyckligt lottad på många vis, även ekonomiskt. Det har inte alltid varit så och därför är jag en försiktig spelare i detta liv. Det finns en trygghet runt mig just nu men precis som du säger här ovan, det kan lika gärna gå fort utför även om det känns otänkbart när man är "mitt i sitt liv" och "allt går enligt plan". Både livet och planerna är sköra... Ser många unga barnfamiljer och även unga precis innan de ynglar av sig. De ska ha hus, ny bil på leasing, möbler och båt och sommarstuga på avbetalning. Allt det där som deras föräldrar och i sin tur deras föräldrar fått kämpa för länge. Jobba hårt och spara. Numer finns det genvägar. Det har getts, genom bankerna och kreditinstitut lån för allehanda lyxkonsumtion alldeles för lätt för dem. Sedan knackar verkligheten på dörren... Plötsligt blir de av med jobbet pga. att tiderna är som de är. Där står de, svårt skuldsatta mitt i ett liv med belånade pengar. Allt det där fina i livet, de lyxiga grejerna som kändes som ett lyft, blir istället blysänken som drar ner dem till djupet. Svårt att nå till de dock med varningar innan det händer... De "vet ju bäst"... Varför ska de lyssna på någon gammal tråkmåns? Har de tur får de en skuldsanering, det är dock svårt att få och få förunnat nuförtiden. Ungefär 3/10 är ration. Alternativet är som för den gamla damen i Skövde eller företagsledaren i ditt exempel. En alternativ livsstil man inte alls hade kunnat föreställa sig i sina vildaste fantasier. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 juni Dela Postat 15 juni 53 minuter sedan sa Fidden: Har dina konton kommit till rätta? Näe! Jag får nog lämna det där till historien! 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni (redigerat) Historier är bra! Är det någon som kan några, Slej? Redigerat 15 juni av Dark Of Light 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Herregudh, Slej... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Ronsökerhet är a och o. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 juni Dela Postat 15 juni I rust my case! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Första gången i världshistorien som Gudh och en Djävulh är överens. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Även dom goda och onda måste samarbeta.. Omstart på V75 btw Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Borde man ha spelat iallafall? 2 rätt hittills! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Vakulh! När jag tänker efter så är det inte alls första gången vi är överens... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Fåppålh! Italien- Albanien. 0-1 än så länge! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 juni Dela Postat 15 juni 😄 Det händer lite nu och då faktiskt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Indeed, 22 sekunder till första målet. Inte illa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Just nu sa Neosus: 😄 Det händer lite nu och då faktiskt! Vi ÄR ju egentligen överens, det handlar mest om image.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni 1-1!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Exakt! Egentligen är det jag som är djävulen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 juni Dela Postat 15 juni vänligen, Gudh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 juni Dela Postat 15 juni NU springer hästarna igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Italien ligger på offensivt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni 2-1 ITALIEN!! så det bara skchwätter om det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni 5 minuter sedan sa Neosus: Exakt! Egentligen är det jag som är djävulen.. In your dreams... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 juni Dela Postat 15 juni 3 rätt btw! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Det VAR as men det blir ett godkänt mål.! Jag känner mig som salig DG eller en högst levande K9. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni Fiint passnings spel från Italien, ett förbryllat Alabanien... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni En hörna från ITA.. ska det gå vägen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 juni Dela Postat 15 juni ALB kontar men... Nej, det sket sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.