Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Slej: Hur gick student firandet? Fylledans på taket? Kaffe? Drog du historier? Kräktes det i köksvasken?  Kaffe? Mat? Utfördes helikoptern på altanen ropandes "jag heter Anders Borg"? Kaffe?

Fidden: Hur gick minigolfen? I vredesmod avbrutna klubbor? Hade någon med sig en orimligt dyr klubba som enligt uppgift "hör till golfsettet hemma"? Vandringspris? Fore? Strike? Fylla? Hade någon skojfriskt tagit med sig en bandyklubba istället?  Caddy? Vinst?

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
4 timmar sedan sa Dark Of Light:

Slej: Hur gick student firandet? Fylledans på taket? Kaffe? Drog du historier? Kräktes det i köksvasken?  Kaffe? Mat? Utfördes helikoptern på altanen ropandes "jag heter Anders Borg"? Kaffe?

[…]

Men det var väl länge sedan slej tog studenten…?

43 minuter sedan sa Fidden:

44 slag. Mellanmjölk liksom. Inga skandaler. 

Hurra.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Fidden:

44 slag. Mellanmjölk liksom. Inga skandaler. 

Besvikelse...

1 timme sedan sa slejnard:

Ja nog firades det ordentligt. Studenten tog en pilsner medan vi andra fikade. Han hade visst ” smullit av ” tidigt men kom igång igen. 
 

morn å KPD. 

Besvikelse...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
33 minuter sedan sa slejnard:

Nä tror det hamnade rätt men att han glömde länken. Sen behöver man inte lyssna om man inte gillar genren. 

Ah, blev bara förvirrad när du sa härinne att det ingen länk fanns och det inlägget hamnade härinne utan vidare referens. Vad det är för genre har jag ingen aning om och svårare blir det ju att ta reda på det om det ingen länk finns. För att inte tala om vem och vilken låt som saknade länk.

Jag saknar kaffe dock. Härinne och på det där andra stället, ja just det IRL heter det.

4 minuter sedan sa Neosus:

NU åker det studentflak förbi mitt fönster! blink_head.GIF.8b9fec991afd9aef81bdbcbcfe2315be.GIF

 

I stan är det ett jeffla liv nu. Ett halvorganiserat kaos i studentglädje. 

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Då är vi på plats på campingen i Storforsen. Fint här! Vi passar på att njuta av tillvaron. Vem vet hur länge vi får ägna tid tillsammans. Sorgligt ja men börjar förlika mig vid tanken. 

Alldeles oavsett vad jag skriver här så faller det platt. Klichéer och självklara, om än välmenande fagra ord, ekar tomma och blir till en klen tröst när det handlar om så här tunga ting.

Ni gör rätt. Njut av tillvaron, lev i nuet. Ni är här och nu. Precis där ska ni vara.
Det hela är så sorgligt.

  • Gilla 1
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan sa slejnard:

Då är vi på plats på campingen i Storforsen. Fint här! Vi passar på att njuta av tillvaron. Vem vet hur länge vi får ägna tid tillsammans. Sorgligt ja men börjar förlika mig vid tanken. 

Jag kan inte säga så mycket mer som redan är sagt. Jag håller med DoL; ta till vara tiden och njut nu. Fortsätt samla på er fina minnen och spara dem.
Låt det vara sorgligt och låt det vara vemodigt. Det är viktigt så klart men glöm inte att balansera det.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
2 timmar sedan sa Fidden:

Ja, ta vara på dagarna. Det borde vi alla göra.

Indeed. Vi tar det mesta för givet. Vi tänker inte på hur förgängligt allt egentligen är. Det är ett sätt att överleva på med huvudet i behåll förstås, men man borde stanna upp ibland mitt i springet och bara vara en smula tacksam för det man har.

En ny uteliggare har dykt upp i staden. En gammal dam som inte verkar helt kry någonstans. Sliten, smutsig och väderbiten. Med ett hår som inte tvättats i annat än regnvatten de senaste månaderna. Hon har inte mycket, något som liknar en sovsäck. Ett extra täcke, en smutsig kudde. Några kassar fyllda med resten av hennes liv.

Vi andra stressar vidare med våra ärenden, liv och agendor som är så mycket viktigare än hennes. Några få stannar upp, en del försöker prata med henne men jag tror inte att hon förstår. I fredags var det student festligheter i staden. Undrar om hon fick ligga kvar eller om kommunen städade undan verkligheten för en stund? Denna glädjens dag som ska fira framtidens hopp ska väl inte befläckas med dagens verklighet...

Inte så svårt att hamna där om man tänker efter. En uppsägning. Skulder. En vräkning. Mentala problem och andra krämpor på det. Vårt samhälle har sina skyddsnät men den har stora maskor.

Redigerat av Dark Of Light
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med i exakt allt ni skriver! 

Jag kör med snabbkaffe! Hur kommer detta att sluta? 

Har uppdaterat med senaste versionen av SynthMaster 2 men dom tycks har glömt en massa presets... Satt halva dagen igår och skrev upp alla fel och brister och sedan skickade jag iväg en bugrapport! HUR kan man släppa en ofärdig uppdatering på det där viset? 

Nu är SYnthMaster 3 på ingång men HUR buggig kommer den versionen att vara då? Vågar inte ens tänka tanken..

Man blir förbaskad... 

Sannerligen... 

julli-gruble.GIF.b629971e9a3119793f1a1a34b9839d9e.GIF

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...