Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

6 timmar sedan sa Dark Of Light:

Ja, det är en tillsynes ändlös räcka av klavertramp från SDs folk, trots ett uppenbar uppstädnings arbete.

🌞 d_coffee.GIF

Det har gått sådär med deras operation Uppstädning…

4 timmar sedan sa Fidden:

Det är nog svårt att tvätta bort hatet och främlingsfientligheten ur ett i grunden hatiskt och främlingsfientligt parti.

Morrn morrn.

True, true!

1 timme sedan sa Fidden:

Idag blir det minigolf med firman. Huga.. 

Oj… Kommer det att bjudas på ozthbricka?

1 timme sedan sa Dark Of Light:

Det är de små sakerna som räknas. Vill du bli hågkommen bland kollegorna så ropa FORE innan första slaget och STRIKE efter varje gång du fått ner bollen i ett hål.

Fullkontakts-minigolf vore ju annars något (?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
37 minuter sedan sa CHAE:

Nej.

”Fulgolf” heter det.

Close but no cigar min vän.
Fulgolf är en helt annan kategori. Den spelas av folk som är helt utan skills for the game, men som tror sig ha det. Regler töjs och diskuteras in absurdum. Man använder sig av märkliga tekniker i spelet som spelarna försöker sälja in som the shit. Repliker som: "Man får visst ha foten där" och "klart att jag får byta boll mitt i banan" kan höras.

Det fuskas med gravt poängräkning och det absolut viktigaste av allt är att alla andra har fel och att man själv vinner. Dyra putter klubbor förekommer alltid, bollar med tyngdpunkts garanti och givetvis de rätta skorna. Det har tränats med prylar som "In Door Holemaker" och "Laser Guided Aiming System" eller bollvax...
Allt detta till absolut ingen nytta alls förstås. En känd utövare av fulgolf är Donald Trump som använder sig av fulgolfs teknik när han fuskar sig fram i det traditionella golfspelet.

Fullgolf däremot är bara helt naturligt sorglöst och organiskt icke flow med en hög grad av promillehalt och fyllt av ständiga misslyckanden but no one gives a damn. Tänk ett gäng raggare på en campingplats minigolfbana.

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Dark Of Light:

Close but no cigar min vän.
Fulgolf är en helt annan kategori. Den spelas av folk som är helt utan skills for the game, men som tror sig ha det. Regler töjs och diskuteras in absurdum. Man använder sig av märkliga tekniker i spelet som spelarna försöker sälja in som the shit. Repliker som: "Man får visst ha foten där" och "klart att jag får byta boll mitt i banan" kan höras.

Det fuskas med gravt poängräkning och det absolut viktigaste av allt är att alla andra har fel och att man själv vinner. Dyra putter klubbor förekommer alltid, bollar med tyngdpunkts garanti och givetvis de rätta skorna. Det har tränats med prylar som "In Door Holemaker" och "Laser Guided Aiming System" eller bollvax...
Allt detta till absolut ingen nytta alls förstås. En känd utövare av fulgolf är Donald Trump som använder sig av fulgolfs teknik när han fuskar sig fram i det traditionella golfspelet.

Fullgolf däremot är bara helt naturligt sorglöst och organiskt icke flow med en hög grad av promillehalt och fyllt av ständiga misslyckanden but no one gives a damn. Tänk ett gäng raggare på en campingplats minigolfbana.

Tokfan❤️

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa CHAE:

Nej.

”Fulgolf” heter det.

Bara för att förtydliga för exempelvis @Dark Of Light (som iofs hade en intressant teori).

IMG_9755.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Dark Of Light:

Däremot är jag nyfiken på fullkornsgolf. Kanske kan Fidden utveckla den biten?

Hmm.

Nötter som tvingar en skitboll mot hålet?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan sa CHAE:

Bara för att förtydliga för exempelvis @Dark Of Light (som iofs hade en intressant teori).

IMG_9755.jpeg

Ah. Jag förstår. Du har gjort det klassiska nybörjar misstaget att blanda ihop spelet golf med bilen VW Golf. Lätt hänt. 

Kpd?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa Dark Of Light:

Ah. Jag förstår. Du har gjort det klassiska nybörjar misstaget att blanda ihop spelet golf med bilen VW Golf. Lätt hänt. 

Kpd?

Nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock riskerar jag att få de tidiga morgonspyorna i bussen. De glada amatörer som börjar hårt 07,00 och är helt väck framåt 8. Bussen in mot skolan och en vomering är in the risk zone.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...