Fidden Postat 9 januari Dela Postat 9 januari Helpikoter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 januari Dela Postat 9 januari Streptokocker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 9 januari Dela Postat 9 januari Joe Cockers bror, Strepto. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 9 januari Trådstartare Dela Postat 9 januari 2 timmar sedan sa Dark Of Light: Joe Cockers bror, Strepto. 🥁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 januari Dela Postat 9 januari Jaha där får man höra. Ovanligt namn. Joe. Hey Joe är en bra låt 🎧. Undrar om nån kan plucka den? Kanske Joe Strummer. Med vänlig hälsning, standupjannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 januari Dela Postat 9 januari Skämten haglade så till den milda grad att herrskapet nästan vek sig dubbelvikta av skratt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 januari Dela Postat 9 januari (redigerat) Vi hade 7 plusgrader idag. Inget skämt! Vilken kontrast från -39. Du var hård då Dol 😎 du gav och vi fick ta emot… Redigerat 9 januari av slejnard Glömde ett d Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 januari Dela Postat 9 januari Tvära kast i graderna e de! Schuu.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 januari Dela Postat 9 januari Nu vart jag sugen på att dra på ett kast med fiskespöt bara för det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 januari Dela Postat 9 januari Vad bra den blev låten med Rekyhl i storforat 👍🎧 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 9 januari Trådstartare Dela Postat 9 januari 57 minuter sedan sa slejnard: […] Du var hård då Dol 😎 du gav och vi fick ta emot… Kommentar överflödig. 33 minuter sedan sa slejnard: Nu vart jag sugen på att dra på ett kast med fiskespöt bara för det. Ja, tro jag det; ni har ju en veritabel värmebölja nu🥵 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 januari Dela Postat 9 januari Gäddan lurar i vassen! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 januari Dela Postat 9 januari 30 minuter sedan sa CHAE: Kommentar överflödig. Ja, tro jag det; ni har ju en veritabel värmebölja nu🥵 Snuskpelle!!! Ja det är härligt ute. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 10 januari Dela Postat 10 januari Nu gick strömmen här lagom till att jag skulle masa mig upp o jobba... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 10 januari Trådstartare Dela Postat 10 januari 2 timmar sedan sa Fidden: Nu gick strömmen här lagom till att jag skulle masa mig upp o jobba.. En jävla osis! :sad face: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 10 januari Dela Postat 10 januari Hugaligen. ☕️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 10 januari Dela Postat 10 januari Snabba ryck. Redan fått tid för röntgen imorgon kl 8.35 i paltschtan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 10 januari Dela Postat 10 januari Misstänkt snölunga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 10 januari Dela Postat 10 januari Sjötunga har jag aldrig ätit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 10 januari Dela Postat 10 januari On 2024-01-09 at 13:19 sa slejnard: Vet. Har ju lärt er! Precis! Vem har sagt att humor måste vara roligt!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 10 januari Dela Postat 10 januari Menar du att jag tråkar dig? Redo för kvällsjobb. BD pop kommer till byn 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 10 januari Dela Postat 10 januari Nån gon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 10 januari Dela Postat 10 januari (redigerat) 47 minuter sedan sa slejnard: Menar du att jag tråkar dig? Nej, absolut inte! Menar bara att all bra humor/kultur föds ofta ur tragik. Den där svärtan som brukar åtfölja skrattet hand i hand. Chaplin var ju rolig t ex men hans figur "vagabonden" var ju en rätt så tragisk trashank. Lyteskomik är en annan gren mm, mm. Så humor behöver således inte vara enbart rolig. Skrattet sitter i diskrepansen mellan dessa två element. Såg precis dokumentären om Killinggänget på SVT Play och tittar på dokumentären om Nils Poppe just nu. I dessa produktioner får man ju just se svärtan som alltid finns närvarande. Inte minst i musikerkretsar också. Hendrix, Presley, ja listan över plågade konstnärssjälar som gjort underverk kan ju bli hur lång som helst. Inom filmvärlden finns det minst lika många som Bergman t ex. Utan svärtan saknas det nerv och ofta blir det mer så när publiken blir varse om just den där svärtan och det i sin tur ofta när det är för sent. När svärtan tagit överhanden och sugit musten och livet av artisten. Det kostar att ligga på topp... Lycka till med kvällsjobbet! Redigerat 10 januari av Dark Of Light 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 10 januari Dela Postat 10 januari Bra dol 👍😊 kvällsjobb gakk bra. Trevligt 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 11 januari Dela Postat 11 januari Morn å KPD 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 11 januari Dela Postat 11 januari Jag har beställt blåst och snö till norröver men mildare väder söderöver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 11 januari Dela Postat 11 januari Hur lång leveranstid? Verkar bli tvåsiffrigt minus redan nästa vecka. Innan dess bara en ynka plusgrad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 11 januari Dela Postat 11 januari Det är så svårt att veta med Pustnord. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 11 januari Dela Postat 11 januari Frostnord heter dom väl? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 11 januari Dela Postat 11 januari 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.