Fidden Postat Tisdag kl 17:01 Postat Tisdag kl 17:01 Istället för julevangeliet fick jag i år läsa deras nya testamente.
slejnard Postat Tisdag kl 17:20 Postat Tisdag kl 17:20 19 minuter sedan sa Fidden: Sådär, då var julen slut och jag åker hem. Alla var sjuka, blev bara jag och mor och far. Vi käkade julmat, kollade på Kalle Anka och Kan du vissla Johanna. Sjukt unikt. 🎅 Lät ganska traditionellt om du frågar mig. Krya på er familjen fidd.
slejnard Postat Tisdag kl 17:20 Postat Tisdag kl 17:20 18 minuter sedan sa Fidden: Istället för julevangeliet fick jag i år läsa deras nya testamente. Var det bekvämt? Lät lite jobbigt 😩
Fidden Postat Tisdag kl 17:43 Postat Tisdag kl 17:43 19 minuter sedan sa slejnard: Var det bekvämt? Lät lite jobbigt 😩 Nja bekvämt var det kanske inte, men jag blir mer berörd av visselfilmen än av juridiska dokument. Och på nåt sätt känns det ändå skönt att de fixat med alla dokument och fullmakter medan de är pigga och klara.
slejnard Postat Tisdag kl 18:15 Postat Tisdag kl 18:15 Ja det har du rätt i. Fler borde följa deras exempel. Jag vet att min sambo gjort ett testamente men har inte velat läsa. Den dagen den sorgen. Det känns för sorgligt helt enkelt. I somras var jag osäker på om vi ens skulle få fira jul tillsammans med tanke på hur hennes ALS sjukdom eskalerar. Hoppet lever dock. Alltid!
Analogfreak Postat Tisdag kl 19:15 Postat Tisdag kl 19:15 Jag passade på att tvätta kläder eftersom det var ledigt i tvättstugan. När man ändå inte har nån att fira jul med tänkte jag att jag lika gärna kan tvätta så har jag det gjort.
slejnard Postat Tisdag kl 19:22 Postat Tisdag kl 19:22 Har du inga släktingar i livet eller är det så att ni tagit avstånd från varandra?
Analogfreak Postat Tisdag kl 20:00 Postat Tisdag kl 20:00 (redigerat) Vi har bara sporadisk kontakt men dom tar så mycket negativ energi och har alltid gjort så det känns bättre att inte ha med dom att göra. Ibland får jag dåligt samvete för att jag inte har någon kontakt och då har jag gjort något försök att kontakta någon av dem (de lever skilda sen min barndom). Men vid varje kontakt blir det så dålig stämning där morsan ofta kritiserar mig och säger att jag fått en viss egenskap av farsan och farsan gör likadant om jag pratar med honom. Jag mår bättre av att inte ha någon kontakt med dom och jag har blivit ganska bra på att styra mina tankar till något positivt. Jag hämtar min energi genom att knalla ut i den vackra naturen och att syssla med fotografering och musik. Redigerat Tisdag kl 20:38 av Analogfreak 1
CHAE Postat Tisdag kl 20:58 Trådstartare Postat Tisdag kl 20:58 Jamen God Jul då, kära längstaianer!🎄🎅🏽 4
CHAE Postat Tisdag kl 21:05 Trådstartare Postat Tisdag kl 21:05 (redigerat) 4 timmar sedan sa Fidden: Sådär, då var julen slut och jag åker hem. Alla var sjuka, blev bara jag och mor och far. Vi käkade julmat, kollade på Kalle Anka och Kan du vissla Johanna. Sjukt unikt. 🎅 4 timmar sedan sa Fidden: Istället för julevangeliet fick jag i år läsa deras nya testamente. 3 timmar sedan sa Fidden: Nja bekvämt var det kanske inte, men jag blir mer berörd av visselfilmen än av juridiska dokument. Och på nåt sätt känns det ändå skönt att de fixat med alla dokument och fullmakter medan de är pigga och klara. Alltid något. Inte för att lägga sardin på stämning men du kommer att vara tacksam för att allt är uppstyrt. 3 timmar sedan sa slejnard: Ja det har du rätt i. Fler borde följa deras exempel. Jag vet att min sambo gjort ett testamente men har inte velat läsa. Den dagen den sorgen. Det känns för sorgligt helt enkelt. I somras var jag osäker på om vi ens skulle få fira jul tillsammans med tanke på hur hennes ALS sjukdom eskalerar. Hoppet lever dock. Alltid! Skönt att höra att ni krigar tillsammans❤️ 2 timmar sedan sa Analogfreak: Jag passade på att tvätta kläder eftersom det var ledigt i tvättstugan. När man ändå inte har nån att fira jul med tänkte jag att jag lika gärna kan tvätta så har jag det gjort. Alltid något! 1 timme sedan sa Analogfreak: Vi har bara sporadisk kontakt men dom tar så mycket negativ energi och har alltid gjort så det känns bättre att inte ha med dom att göra. Ibland får jag dåligt samvete för att jag inte har någon kontakt och då har jag gjort något försök att kontakta någon av dem (de lever skilda sen min barndom). Men vid varje kontakt blir det så dålig stämning där morsan ofta kritiserar mig och säger att jag fått en viss egenskap av farsan och farsan gör likadant om jag pratar med honom. Jag mår bättre av att inte ha någon kontakt med dom och jag har blivit ganska bra på att styra mina tankar till något positivt. Jag hämtar min energi genom att knalla ut i den vackra naturen och att syssla med fotografering och musik. Lika så bra! Bra att du håller igång de positiva tankarna👍🏼 Redigerat Tisdag kl 21:26 av CHAE 1
Dark Of Light Postat 21 timmar sedan Postat 21 timmar sedan 4 timmar sedan sa slejnard: Jag är naken! Morn å KPD. 👍
Fidden Postat 13 timmar sedan Postat 13 timmar sedan Kikade på whiskey on the rocks. Ännu en dramatisering med humoristisk ton. Hade tyckt det vore mer folkbildande om statstelevisionen kunde visa vad som hände istället för att visa hur stridsfartyg tvärnitar precis vid svenska gränsen, precis som stora fartyg såklart kan göra i en fiktiv värld utan fysik. 1
slejnard Postat 12 timmar sedan Postat 12 timmar sedan Inne på andra avsnittet. Ganska bra och välgjort! 👍
CHAE Postat 11 timmar sedan Trådstartare Postat 11 timmar sedan 1 timme sedan sa Fidden: Men den var underhållande ändå. Håller med! Den påminner lite om the Death of Stalin och JoJo Rabbit med sin stilistiska ton.
Analogfreak Postat 11 timmar sedan Postat 11 timmar sedan 1 timme sedan sa slejnard: Mycket nytt som verkar bra. Ronja tex Jag håller med. Jag såg alla sex avsnitt i går. Nu vill jag ju se andra delen också som SVT tyvärr inte lagt ut på Play.
Fidden Postat 10 timmar sedan Postat 10 timmar sedan 1 timme sedan sa CHAE: Håller med! Den påminner lite om the Death of Stalin och JoJo Rabbit med sin stilistiska ton. Ja kanske hade han Stalin som en osynlig vän, den där Brezjnev.
Fidden Postat 10 timmar sedan Postat 10 timmar sedan 54 minuter sedan sa Analogfreak: Jag håller med. Jag såg alla sex avsnitt i går. Nu vill jag ju se andra delen också som SVT tyvärr inte lagt ut på Play. Ja den blev helt ok den där serien. Såg del två på Netflix för någon vecka sedan.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.