Analogfreak Postat 15 september Dela Postat 15 september 1 timme sedan sa Neosus: 1 timme sedan sa Fidden: Där e han igen! Vet man att det är en hanne? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 15 september Dela Postat 15 september 7 minuter sedan sa Analogfreak: Vet man att det är en hanne? Det ser man på fryntligheten. Och sperman. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 15 september Dela Postat 15 september Eller förresten... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak Postat 15 september Dela Postat 15 september 5 minuter sedan sa Fidden: Det ser man på fryntligheten. Och sperman. Jag har nog en del kvar att lära om naturens tingel tangel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak Postat 15 september Dela Postat 15 september 23 minuter sedan sa slejnard: Precis! Kaninrunksdiskant Fick du nån fisk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 15 september Dela Postat 15 september Nepp. Inte ett napp ens. Såg att det vakade men de var inte på hugget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 16 september Dela Postat 16 september Morn å KPD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 16 september Dela Postat 16 september 🌞 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 16 september Dela Postat 16 september On 9/14/2024 at 6:14 PM, Neosus said: [...]Det är lixsom svårt att polera en bajskorv (vem var det som myntade det uttrycket?)! Någons mamma säkert. On 9/15/2024 at 12:24 PM, Fidden said: Kikar på olika mikrofonplaceringsvideos på youtube och slås av hur många av filmerna som lider av dåligt ljud... Men ja, youtube är väl fullt av nördar som kan saker i teorin men är dåliga på praktiken. Efter några timmar har jag nog kommit fram till att vid x/y placering spelar det mindre roll exakt var på gitarren de individuella mikrofonerna pekar. Det är åtminstone inget som någon bryr sig om att lägga någon vikt på. Men det där är on-topic och inget att ägna sig åt här. Move along. ORTF all the way. 20 hours ago, Analogfreak said: Det är i princip omöjligt att hitta en mick och placering som låter bra i alla sammanhang. En SM57a i skenbenet låter alltid precis som man förväntar sig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 16 september Dela Postat 16 september KPD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 16 september Dela Postat 16 september Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 16 september Dela Postat 16 september ☕️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 16 september Dela Postat 16 september 1 timme sedan sa Naymari: ORTF all the way Ska provas, vet inte om jag lyckas undvika fasfel dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 16 september Dela Postat 16 september 15 minuter sedan sa Fidden: Ska provas, vet inte om jag lyckas undvika fisfel dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 16 september Dela Postat 16 september Bara att gasa på, det har jag alltid sagt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 16 september Dela Postat 16 september Jumping Jack flash, its a GAS GAS GAS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak Postat 16 september Dela Postat 16 september 3 timmar sedan sa Naymari: En SM57a i skenbenet låter alltid precis som man förväntar sig Det är nog där den ska vara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak Postat 16 september Dela Postat 16 september 2 timmar sedan sa Fidden: Ska provas, vet inte om jag lyckas undvika fisfel dock. Det beror nog på hur många bönor du ätit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak Postat 16 september Dela Postat 16 september On 2024-09-14 at 16:14 sa Neosus: Det är lixsom svårt att polera en bajskorv (vem var det som myntade det uttrycket?)! Men man kan pensla den med ägg och vira in den i Glad-Pack. Det får man göra när ingen ser på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 16 september Dela Postat 16 september Gjorde klassisk husmanskost. Stekt fläsk med löksås och potatis. Vart gott så inni! 😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 16 september Dela Postat 16 september ... och inget kvar till oss andra då näh... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 16 september Dela Postat 16 september Jåh! Vart två matlådor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 16 september Dela Postat 16 september Detta var ju ingen manual för vilsna acke-inspelare, men det var ändå mer vettig och begriplig info än jag hittade hela dagen igår. Och @Naymari verkar ha helt rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 16 september Dela Postat 16 september Ska kolla! 👍 Inte för att det har med min löksås att göra men Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 16 september Dela Postat 16 september 10 minuter sedan sa slejnard: Ska kolla! 👍 Inte för att det har med min löksås att göra men Nästa gång får du göra'n i stereo 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 16 september Dela Postat 16 september Och här är den. I AI-tappning. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 16 september Dela Postat 16 september (redigerat) 1 hour ago, Fidden said: Detta var ju ingen manual för vilsna acke-inspelare, men det var ändå mer vettig och begriplig info än jag hittade hela dagen igår. Och @Naymari verkar ha helt rätt. Ska kolla! Jag vet bara att jag testat massor olika genom tiderna och i ett kontrollerat rum med bra gitarr är ORTF det som har låtit mest vettigt i stereo. XY blir för smalt och skevt. AB blir för osammanhängande i ljudbilden. Var dock länge sedan jag spelade in akke i stereo. Blir mest att dubba i mono som det pop-snöre en är. Redigerat 16 september av Naymari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak Postat 16 september Dela Postat 16 september Jag brukar använda Jecklin disc som jag tycker ger en naturlig stereobild. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak Postat 16 september Dela Postat 16 september Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak Postat 16 september Dela Postat 16 september Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.