slejnard Postat 24 april 2024 Postat 24 april 2024 Vad är detta? Pop punk indie. ??? Låt på svenska jag tänkte som låt 2 på singeln efter grillen är tänd. Hur låter det? Synpunkter tas tacksamt emot. Provade en annorlunda mix approach https://www.dropbox.com/scl/fi/7rpbgqrf54p3xbymsv44f/F-rsta-dan-P-sommaren-v1.mp3?rlkey=ghm7e9qunfpwgoh6fx8a10s6f&dl=0
slejnard Postat 24 april 2024 Postat 24 april 2024 Hörs texten? Sambon tyckte det lät lite stressigt. Upptempo ja 🙌
Fidden Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 Ja det påminner lite om utsikten jag hade under skogsbranden i västmanland. Inte samma doftsensation dock.
CHAE Postat 25 april 2024 Trådstartare Postat 25 april 2024 52 minuter sedan sa Fidden: Ja det påminner lite om utsikten jag hade under skogsbranden i västmanland. Inte samma doftsensation dock. Usch och fü🔥 Det där minns jag; har ett par (ambulans)polare från distriktet som hölls i beredskap 24/7 sjukt länge. Läskigt var ordet, sa Bull.
CHAE Postat 25 april 2024 Trådstartare Postat 25 april 2024 12 timmar sedan sa slejnard: Vad är detta? Pop punk indie. ??? Låt på svenska jag tänkte som låt 2 på singeln efter grillen är tänd. Hur låter det? Synpunkter tas tacksamt emot. Provade en annorlunda mix approach https://www.dropbox.com/scl/fi/7rpbgqrf54p3xbymsv44f/F-rsta-dan-P-sommaren-v1.mp3?rlkey=ghm7e9qunfpwgoh6fx8a10s6f&dl=0 11 timmar sedan sa slejnard: Hörs texten? Sambon tyckte det lät lite stressigt. Upptempo ja 🙌 Okej!! Gillar brytet mellan introt och resten. Det känns spännande! Sången [i min lyssning] är för låg; jag hör vart tredje och femte ord typ☹️ När du höjt sången skulle den kunna behöva lite skjuts av kör/stämmor i reffarna. Basen är, i mitt tycke, för ”plåtig”. Mycket plektrumanslag och inget kött. Övriga gitarrer och krejer återkommer jag med då jag ser sången som det mest primära att åtgärda just nu. Onwards käre Slej. Onwards! 1
Fidden Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 Ja och jag saknar något som händer i de återkommande pauserna i verserna. Kanske små gitarrräkor. Eller en nån som svarar i typ megafon. Texten känns inte som den håller samma klass som musiken i övrigt. Det är sommar och det rimmar på sommar, det är hand i hand på en strand. Men det är nog så det ska vara. Sommaren är kort och det mesta regnar bort. Hösten kommer snart, ja det går med vindens fart. 1
slejnard Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 Tack för er feedback boys! Ska testa att arra upp den lite bättre. Bra förslag! Texten är nog rätt pastischig och inte så Bob Dylanisk. Blir nog inte så mycket bättre men kanske kan byta ut nåt ord. Ge låten lite mer kärlek kanske...
slejnard Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 2 timmar sedan sa Dark Of Light: Dimma. The Lützen kind. Har dimman lättat? Ser du klart? http://klart.se
Neosus Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 Ni får då säga prexciiis vad ni vill men JAG tänker ta mig en kopp kaffe! Sådeså!
Fidden Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 Jaha. Nä jag säger ingenting, så har jag inget sagt.
Dark Of Light Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 (redigerat) 39 minuter sedan sa slejnard: Har dimman lättat? Ser du klart? http://klart.se Ja, Lützen försvann och ersattes av 🌞 Är det sommar det där som rimmar på sommar? Tveksamt men gött är det. Själv då? Snö? Regn? Snöblandat regn? Redigerat 25 april 2024 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 9 minuter sedan sa Fidden: Jaha. Nä jag säger ingenting, så har jag inget sagt. Jag säger ingenting så har jag allting sagt.
slejnard Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 Vet allt och ingenting. Kan ingenting och allt. KPD?
slejnard Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 Uppehåll nu men har snöat intensivt igår och i förrgår.
Neosus Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 Att det är väder där ute är ett som är säkert att det är! Här är det grått och småmulet med lite regn hängandes i luften och lite drippen droppen lite här och där...
slejnard Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 Ja lite grann som droppen som fick bägaren att rinna över. Där ute alltså!
CHAE Postat 25 april 2024 Trådstartare Postat 25 april 2024 3 timmar sedan sa Fidden: […]. Eller en nån som svarar i typ megafon. Texten känns inte som den håller samma klass som musiken i övrigt. Det är sommar och det rimmar på sommar, det är hand i hand på en strand. Men det är nog så det ska vara. Sommaren är kort och det mesta regnar bort. Hösten kommer snart, ja det går med vindens fart. Jaaa!!! Call-and-response med megafongrej är ju en skitbra idé☝🏼 Ptja, Tomas Ledin gör det ju hela tiden så…🙃 1
slejnard Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 8 minuter sedan sa Neosus: Orup? För vi har bara regn hos mig.
CHAE Postat 25 april 2024 Trådstartare Postat 25 april 2024 (redigerat) Mjahapp, ser ju ut att bli en övertidsblockad… Mellancheferna är svettiga som fan för det här kommer att bli tufft att lösa för dem😨 Redan nu pratas det om indragna semesterar (d v s i första hand beviljade semesterar i närtid). Drar det ut på tiden blir även, återigen, beviljade, sommarsemestrar indragna. Redigerat 25 april 2024 av CHAE
Dark Of Light Postat 25 april 2024 Postat 25 april 2024 3 timmar sedan sa slejnard: Uppehåll nu men har snöat intensivt igår och i förrgår. Jag vet...
Recommended Posts