Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
5 minutes ago, slejnard said:

Nästa fråga. Har fått frågan att göra country där en annan ska vara topliner. Verkar inte så svårt vid första anblicken men de e de de e! Hur byggs countrymusik upp i olika delar? 

Vilken typ av country?

country bygger oftast på väldigt välskriven musik. Men modern country är ganska popig ändå. 

oftast diatoniskt 

Redigerat av Naymari
  • Gilla 1
Postat
5 minuter sedan sa Naymari:

Vilken typ av country?

country bygger oftast på väldigt välskriven musik. Men modern country är ganska popig ändå. 

oftast diatoniskt 

Ja han skickade några exempel, tror han tänker ganska modernt. Ex Brad Paisley, Keith Urban 

Postat
40 minutes ago, slejnard said:

Ja han skickade några exempel, tror han tänker ganska modernt. Ex Brad Paisley, Keith Urban 

De har ganska pop-iga låtar ändå. I alla fall sett till harmonik. Men mycket är skrivet i Gitarr-tonarter. 

Brad Paisley framför en av mina många favoritlåtar. Inte så modern country kanske. Men vackert

Den och the sound of Silence håller jag högt på kategorin välskrivna låtar. 

• Gilla 1
Postat

Luke Combs är väl det senaste stora stjärnskottet inom Country.

men det är en svår genre att skriva för oss som inte är uppväxta i Nashville. Även om musiken i sig är ”enkel”

• Gilla 1
Postat
17 minuter sedan sa slejnard:

Jak er ledig idag! 

Ja mä!

Du och jag, Slej. Du och jag❤️

Postat
2 minuter sedan sa slejnard:

Oerhört svårt att säga innan sången spelas in. Spontant, nej. Kanske är det för att jag förväntar mig banjos eller mängder med steelguitar? Men allt kan förändras när det läggs en koblajje osande sånginsats. 

Postat

Blir det med slej sång så är jag rätt övertygad om att det blir en typisk slej låt iallafall! Det är i positiv mening.

Svårt att få det att låta som country!

SåDEså!

headbangersmilie.GIF.a67cfc05c69dcd8b68dae321e9f66e29.GIF

Postat
11 timmar sedan sa Neosus:

Jag tycker det är kul att vara i dom olika stilarna och joxa! Man får en annan bredd som musiker då..

såattE! 

Så är det ju. Men man lär sig snabbt att det är skillnad på skit och pangkaka. Få klarar på ett övertygande sätt glida över gränserna. Lite som att vara musiker på allvar och traktera olika instrument. Kpd?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.