Svennis Postat 28 december 2023 Postat 28 december 2023 (redigerat) Hej! Har Ni nån konstruktiv kritik bra eller dåligt mottages gärna 😃 115.mp3 Redigerat 28 december 2023 av Svennis
slejnard Postat 28 december 2023 Postat 28 december 2023 Låter lite brusigt i bakgrunden. Sången skulle du kunna öva på så du känner dig varm i rösten. Låten i sig har jag ingenting att anmärka på. Jobba på! 👍
Pär Nord Postat 29 december 2023 Postat 29 december 2023 Vasomhelst som inte är digitalt kräver mer att spela in. Mer kunskap, utrustning, vana. När jag började med G.band och bara använde programljuden fick jag snabbt till det. Men jag gör låtar med gitarrer, basar och sång och det är nåt annat. Sång är knepigt att spela in är min erfarenhet. Att sen passa in den med de andra instrumenten är jag efter sex år fortfarande dålig på. Ett sätt jag använder är att sjunga till bara bas och trummor. Då skärper jag mig. Dessutom kommer resten av spåren att vara för sången och inte tvärtom. Du har en låt som går att göra till nåt bra, Fina harmonier. Lite drömskt och jag tror din sång vill vara lite drömsk också (jag kan ha fel). Att pratsjunga, att sjunga "coolt" eller drömskt är enligt min erfarenhet en utmaning. Att ta i av bara helvete kan de flesta utan större vana. Att sjunga avspänt och tillbakalutat men ändå med kraft kan dom som lyssnat på Frank Sinatra och lärt sig av honom. Eller så gör du som Billie Eilish, håller mikrofonen nästan inne i munnen och viskar fram texten.
Växjölirarn Postat 29 december 2023 Postat 29 december 2023 Jag tycker det låter najs och dreamy. Men höj sången mycket mer och sänk synten och höj trummor lite. 😃
Svennis Postat 30 december 2023 Trådstartare Postat 30 december 2023 Tack för kritiken var konstruktiv 😃 Har gjort en ny låt där jag försökt ändra lite va tycks? 116.mp3
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.