Jump to content
Annons

Hej! :) Long, long time!


Valle

Recommended Posts

Oj, här ramlar gamla forumiter in på löpande band🤩 Bra taggat @Björn Olsberg👍🏼

Vi väntar nu med spänning på att Claes-Yoda a k a @Claes Holmerup ska dyka upp och ösa handhjärtan över sin  Rickenbacker-bas. Det var väl en 4001:a va?🤔

F ö kul att se gamla gubbs fylla i luckorna. Keep ’em coming!

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Kul, ändå, att tråden fick den här responsen, där den gamla generationen (som i "forumkull", då, snarare än släktled) checkar in för några ord 😁

Snackade faktiskt med the one and only Claes Holmerup häromdagen (som vanligt vänder jag mig till honom för kvalitativ vägledning vad gäller musikrelaterat). Skulle ha nämnt den här tråden, kanske, men det slog mig inte. Han hittar dock säkert hit inom sin tid, där han kan berätta hur han låtit sin sysselgungbräda tippa lite mer åt det politiska hållet 😉

Forumet verkar i övrigt ha blivit rejält städat, artigt och väluppfostrat sedan förra decenniet. Inget tjafs så långt läsögat når. Det är glatt, festligt och gentlemannamässigt. Positiv kritik smyckas med superlativ och peppning; negativ kritik lindas in så att det inte ska låta för hårt. (Lämnade lite konstruktiv kritik i någon tråd häromsistens och kom på mig själv att jag i jämförelse lät jävligt taskig. Men så påminde jag mig själv att konstruktiv kritik är den viktigaste; vad som är bra är rejält underordnat vad som kan göras bättre.)

Detta är säkert bra. Antar jag.

Om för inget annat, så blir man ju jävligt sugen på att ta upp något "viktigt" ämne en dag – exempelvis att mastring som yrke idag är obsolet, eller att LUFS-konceptet är lite av ett stolpskott, etc. Om så bara för att ruska om stället. Ni vet – som en liten snökula ...

Önskar er alla en härlig helg! 🙂

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan sa Valle:

Om för inget annat, så blir man ju jävligt sugen på att ta upp något "viktigt" ämne en dag – exempelvis att mastring som yrke idag är obsolet, eller att LUFS-konceptet är lite av ett stolpskott, etc. Om så bara för att ruska om stället. Ni vet – som en liten snökula ...

Önskar er alla en härlig helg! 🙂

Tänker du på en sån där klassisk tråd som Mac vs PC? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan sa Analogfreak:

Tänker du på en sån där klassisk tråd som Mac vs PC? 🙂

Njae .. Tänkte: "Alla som hatar dansband/country bara för att de är en 'grej' att hata det annars så framstår man som o-cool ...".

Typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 2024-07-02 at 16:02 sa CHAE:

@Valle Din DS-1:a har blivit återfunnen!😱😄

Den dörrklockan väcker nog en och annan ... 😄

Fast min var lite mer sliten än så. En riktig trotjänare. Köpte den 1984 och den fanns med mig på 100-tals gig och otaliga repor. Efter en översvämning i studio som vi spelade in i då, hösten 2014 (tror jag det var), fann vi min gitarrcase, innehållande min Charvel och DS1, halvmeter under vatten. Gitarren var förstörd – men DS1 fungerade som att inget hänt (bilden nedan är från då). Dum som jag var lämnade jag prylarna i ett förråd vid studion över natten, åtkomligt för ljusskygga personer. Och de visste vad de gjorde: det enda de stal från mig var min DS1:a ... 🥵

ds1.jpg.af175423a097903633739f7194ec0939.jpg

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...