slejnard Postat 26 november 2023 Postat 26 november 2023 (redigerat) EDIT!!! Ny låt släppt idag 240209, rockdoftande litegrann i stil med Deep Purple. Har gjort allt själv utom hammond som spelas av Jonatan Lundin. Ta en lyssning vetja 🎧🎶🎸 Hello Forumoids! Gjorde en lite snabbare hård rocklåt. Har ni några förslag på arret och mixen? Vad tycker ni om låten i sig? Gör allt själv på denna. Från ax till limpa! Redigerat 9 februari av slejnard Nu klar 2
Pär Nord Postat 26 november 2023 Postat 26 november 2023 Det här är en sida av dig som jag gärna hör mer av.Intensivt och sparsmakat. Nån som förstår ljuudproduktion kanske skulle säga: "Fett Slejnard! Men kan du få det ÄNNU fetare?" Men vad vet jag. Lyssnat på i lurar genom Scarlett 18i8. 1
Jonatan Lundin Postat 27 november 2023 Postat 27 november 2023 Coolt! Jag hör att Pugh äntligen har mött Led Zeppelin. Jag gillar detta; bra tempo, körer, gitarrer mm. Kanske skulle en distad Hammond göra susen för att stärka upp bakgrunden? Lite Jon Lord så har du en fullträff... 1
slejnard Postat 27 november 2023 Trådstartare Postat 27 november 2023 15 timmar sedan sa Pär Nord: Det här är en sida av dig som jag gärna hör mer av.Intensivt och sparsmakat. Nån som förstår ljuudproduktion kanske skulle säga: "Fett Slejnard! Men kan du få det ÄNNU fetare?" Men vad vet jag. Lyssnat på i lurar genom Scarlett 18i8. Tack så mycket Pär! Roligt att höra 😊👍☕️. Provat ha det lite fetare men det gör ljudet grumligare så backade lite.
slejnard Postat 27 november 2023 Trådstartare Postat 27 november 2023 4 timmar sedan sa Jonatan Lundin: Coolt! Jag hör att Pugh äntligen har mött Led Zeppelin. Jag gillar detta; bra tempo, körer, gitarrer mm. Kanske skulle en distad Hammond göra susen för att stärka upp bakgrunden? Lite Jon Lord så har du en fullträff... Tack Jonatan! Härliga referenser du nämner. Hammond vore faktiskt nåt. Ska se vad som kan göras 😃
Jonatan Lundin Postat 28 november 2023 Postat 28 november 2023 Måste fråga... Visst använder du EZdrummer 2 (?) med Modern basic preset? Jag tycker mig höra att din virvel låter som virveln i just Modern basic preset.
slejnard Postat 28 november 2023 Trådstartare Postat 28 november 2023 Det stämmer bra det Jonatan. Allt du säger 😃. Har nu uppgraderat till EZ drummer 3 men inte hunnit prova. I vanliga fall brukar jag ha en vän som trummar 😊. Tycker ändå de här trumprogrammen låter bra. 👍
Jonatan Lundin Postat 29 november 2023 Postat 29 november 2023 Ja, trumprogrammen har blivit så mycket bättre på sistone. Jag använder mest SSD nuförtiden, då jag finner att trumrummet (drum room) i SSD passar mig bättre än room-ljudet i EZdrummer, som jag använde tidigare.
slejnard Postat 29 november 2023 Trådstartare Postat 29 november 2023 Däri tror jag den stora skillnaden i EZ 2 och 3 är. När jag snabbtestade så hade trean mycket bättre och varierande rum.
CHAE Postat 29 november 2023 Postat 29 november 2023 Okej, efter några genomlyssningar kommer mina två cent * Komp (trummor + bas) - är ändå okej, vill jag påstå. Bra med rum, tar bra plats och är trevligt processade. * Gitarrer - gött kött!!! Ball med figurerna. Sologitarraren och de där figurerna mot slutet är massivt grymma🤘🏼 * Sången (lead verser) - lite torr va? I mitt tycke ligger den för långt fram i nuläget. Kanske även något osäker på vissa ställen. Som att du inte riktigt ”vågar”. Något mer kompression. * Sången (kören) - bör fram i ljudbilden. Låt kören lira ihop med lead:en och vara en enhet. Täta och fina stämmor f ö. Mja lite sådär. Du är något på spåren här. @Jonatan Lundin nämnde Hammond och det vore väl lite trevligt? Dock att dista den hela tiden kanske bli en aningen för tufft. En idé att automatisera topptonerna med både vibrato och dist men låta den lugna ner sig under verserna (?) /CHAE 1
Jonatan Lundin Postat 30 november 2023 Postat 30 november 2023 Ok, låter bra att EZ3 har bättre rum än EZ2. Kanske ska uppgradera och prova. 1
slejnard Postat 30 november 2023 Trådstartare Postat 30 november 2023 Tack för din utförliga och mycket bra Feedback @CHAE! Tror jag ska kolla upp framförallt sången på denna. Både utförande, mix och framförande på sina ställen. Måste hitta nån hammondspelare då jag inte är nån hejare på klaviatur själv.
slejnard Postat 30 november 2023 Trådstartare Postat 30 november 2023 Sången behöver ner i volym och lite "lim" hör jag. Nån sur ton här och var också som skall tas om.
DionHarris Postat 30 november 2023 Postat 30 november 2023 Vad betyder ”Trust around the hour”? Jag har aldrig hört det uttrycket förut. Allt gott!
Jonatan Lundin Postat 30 november 2023 Postat 30 november 2023 Jag är gammal hårdrockare och pianospelare sedan 8-års åldern. Vet ej om det räknas som hammondspelare, men jag kan säkert lägga på ett hammondspår på din låt om du vill. Skicka isåfall låten som fil (+tempo), och lite info om var/hur du tänker att orgeln kan bidra i låten (samt gärna låt som inkluderar hammond som referens - mycket eller lite dist mm), så kan jag göra ett försök. Skickar då tillbaka en stereowav-stem. Jag använder mycket hammond i mina låtar. Jag har utvärderat många hammond-pluggar, och fastande tillslut för denna som jag tycker låter bäst: https://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=44 1
slejnard Postat 30 november 2023 Trådstartare Postat 30 november 2023 3 timmar sedan sa DionHarris: Vad betyder ”Trust around the hour”? Jag har aldrig hört det uttrycket förut. Allt gott! Ja vette fan alltså. Tanken från min sida är väl nåt typ ”lita runt timmen”. Stå fast hur du är, tänker och tycker hela tiden. Är inte alls bra på engelska uttryck men gillar sjunga på det språket.
slejnard Postat 30 november 2023 Trådstartare Postat 30 november 2023 2 timmar sedan sa Jonatan Lundin: Jag är gammal hårdrockare och pianospelare sedan 8-års åldern. Vet ej om det räknas som hammondspelare, men jag kan säkert lägga på ett hammondspår på din låt om du vill. Skicka isåfall låten som fil (+tempo), och lite info om var/hur du tänker att orgeln kan bidra i låten (samt gärna låt som inkluderar hammond som referens - mycket eller lite dist mm), så kan jag göra ett försök. Skickar då tillbaka en stereowav-stem. Jag använder mycket hammond i mina låtar. Jag har utvärderat många hammond-pluggar, och fastande tillslut för denna som jag tycker låter bäst: https://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=44 Kul! Du får gärna testa. Ska jobba i helgen men du får en fil så fort jag hinner. Skickar PM!
oioioi Postat 1 december 2023 Postat 1 december 2023 Jag gillar låten, Slejnard hör hemma i 70-talet! 1 1
slejnard Postat 1 december 2023 Trådstartare Postat 1 december 2023 Kul att höra oioioi. Tack så mycket 😊
slejnard Postat 9 februari Trådstartare Postat 9 februari Ny låt släppt idag, rockdoftande litegrann i stil med Deep Purple. Har gjort allt själv utom hammond som spelas av Jonatan Lundin. Ta en lyssning vetja 🎧🎶🎸
CHAE Postat 10 februari Postat 10 februari Ja JÄVLAR!!! This I like🤘🏼🤩🤘🏼 Hammond vart helt rätt. Bra jobbat där @Jonatan Lundin @slejnard Kul att du jobbade vidare med låten👍🏼 Vänligen, CHAE 1
Jonatan Lundin Postat 10 februari Postat 10 februari Kanonlåt! Gillar det klassiska hårdrockssoundet 🤘 1
slejnard Postat 10 februari Trådstartare Postat 10 februari 8 timmar sedan sa CHAE: Ja JÄVLAR!!! This I like🤘🏼🤩🤘🏼 Hammond vart helt rätt. Bra jobbat där @Jonatan Lundin @slejnard Kul att du jobbade vidare med låten👍🏼 Vänligen, CHAE Kul höra CHAE! Ja Jonatans hammond fick låten att lyfta. Tack! 8 timmar sedan sa Neosus: Låter riktigt bra! Tack! 🤩 2 timmar sedan sa Jonatan Lundin: Kanonlåt! Gillar det klassiska hårdrockssoundet 🤘 Tack och stort tack för din insats. Blev riktigt bra 👍!
Flizzaff Postat 12 februari Postat 12 februari Jodå, det låter väldigt bra som vanligt och jag är en sådan där betygsättare så det blir en fyra av fem möjliga. 1
Jonatan Lundin Postat 13 februari Postat 13 februari On 2024-02-10 at 22:13 sa slejnard: Tack och stort tack för din insats. Blev riktigt bra 👍! Tack själv! Det var riktigt kul att få vara med på ett hörn. 1
slejnard Postat 13 februari Trådstartare Postat 13 februari On 2024-02-12 at 17:36 sa Flizzaff: Jodå, det låter väldigt bra som vanligt och jag är en sådan där betygsättare så det blir en fyra av fem möjliga. Tack Flizzaff. Kul att få betyg också! 👍☕️
toniced Postat 20 februari Postat 20 februari Låter riktigt bra Slejnard, Som vanligt. Allt är bra. Låt, inspelning och mixning. ⭐ 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.