Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Mixen tycks hålla i mina öron. Sången hänger inte med riktigt; du kanske behöver byta tonart för att få en bättre röst; bättre bäraktighet i rösten.

Postat

En sak jag noterar är att bas och baskagge inte är synkade. Bottenregistret blir lite rörigt då, kan jag tycka.

Prova att spela basen när baskaggen slår (plus lite övergångstoner) - hur skulle det bli då?

Postat
On 11/25/2023 at 8:31 PM, Flizzaff said:

Mixen tycks hålla i mina öron. Sången hänger inte med riktigt; du kanske behöver byta tonart för att få en bättre röst; bättre bäraktighet i rösten.

Menar du sänka eller höja tonarten?

• 3 veckor senare...
Postat
On 11/27/2023 at 6:20 PM, Flizzaff said:

Vet ej. Testa vad din röst vill ha; sänkt eller höjd tonart. Rösten får gärna bli grövre i mina öron sett.

Ok tack för din feedback.

Postat

Hej Stesson.

Jag tycks höra en elgitarr, men basen är en sampling. Jag hade först spelat in den med en riktig elbas. Låten är ok och så är arret. Sången måste bli mycket bättre om det ska låta bra, samt uttalet är för mycket "svengelska".

Om du spelar in en riktig elbas och lägger in lite stråkar i låten kommer den lyfta.

Jobba lite mer med den, så kommer det bli bättre.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.