stesson Postat 25 november 2023 Postat 25 november 2023 Hej, har laddat upp en ny låt som heter ”Anxiety”. Vore tacksam för feedback, t ex på mix och låtstruktur. https://on.soundcloud.com/FQM9yaDMjJPW6xKF6 /Stefan
Flizzaff Postat 25 november 2023 Postat 25 november 2023 Mixen tycks hålla i mina öron. Sången hänger inte med riktigt; du kanske behöver byta tonart för att få en bättre röst; bättre bäraktighet i rösten.
Jonatan Lundin Postat 27 november 2023 Postat 27 november 2023 En sak jag noterar är att bas och baskagge inte är synkade. Bottenregistret blir lite rörigt då, kan jag tycka. Prova att spela basen när baskaggen slår (plus lite övergångstoner) - hur skulle det bli då?
stesson Postat 27 november 2023 Trådstartare Postat 27 november 2023 On 11/25/2023 at 8:31 PM, Flizzaff said: Mixen tycks hålla i mina öron. Sången hänger inte med riktigt; du kanske behöver byta tonart för att få en bättre röst; bättre bäraktighet i rösten. Menar du sänka eller höja tonarten?
Flizzaff Postat 27 november 2023 Postat 27 november 2023 Vet ej. Testa vad din röst vill ha; sänkt eller höjd tonart. Rösten får gärna bli grövre i mina öron sett.
stesson Postat 18 december 2023 Trådstartare Postat 18 december 2023 On 11/27/2023 at 6:20 PM, Flizzaff said: Vet ej. Testa vad din röst vill ha; sänkt eller höjd tonart. Rösten får gärna bli grövre i mina öron sett. Ok tack för din feedback.
toniced Postat 21 december 2023 Postat 21 december 2023 Hej Stesson. Jag tycks höra en elgitarr, men basen är en sampling. Jag hade först spelat in den med en riktig elbas. Låten är ok och så är arret. Sången måste bli mycket bättre om det ska låta bra, samt uttalet är för mycket "svengelska". Om du spelar in en riktig elbas och lägger in lite stråkar i låten kommer den lyfta. Jobba lite mer med den, så kommer det bli bättre.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.