eR_Pe Postat 24 oktober 2023 Postat 24 oktober 2023 Frustrerande...låten är så gott som klar, tema,form etc men jag har fastnat i en vers...får inte till det så att jag blir nöjd...det ligger inte rätt i munnen och stämmer formmässigt illa med övriga verser. Vad är era bästa tips och råd när man hamnar i det träsket?
slejnard Postat 24 oktober 2023 Postat 24 oktober 2023 Känner igen detta. Försök att inte stanna kvar så du fastnar. Börja med en ny låt och en till osv. Vips så faller det på plats med första låten och du kan skriva klart. När du sen fått ett antal låtar klart så knäcker du koden och det går lättare. Lycka till!
DionHarris Postat 24 oktober 2023 Postat 24 oktober 2023 Jag brukar sjunga det flera gånger tills det ”släpper” och det blir andra ord men med samma betydelse. Eller så blir det något helt annat. Det beror lite på dagsformen vad det blir men det är lite nötande.
Fidden Postat 24 oktober 2023 Postat 24 oktober 2023 Att med skohorn försöka att få en textrad att passa in i ett olämpligt stycke blir sällan bra. Om du nu måste ha just den texten kanske det är värt att fundera på att låta versen avvika från den satta formen. Variation är ju inte fel det heller, även om det kanske gör att du får tänka om lite ang ditt färdiga arr. Men jag håller med föregående talare om att det hela kan lösa sig om man formulerar det på ett annat sätt.
eR_Pe Postat 25 oktober 2023 Trådstartare Postat 25 oktober 2023 Tack Alla för att ni tog er tid att svara . Det ger mig hopp att fortsätta så som ni ger råd om.😃
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.