slejnard Postat 21 september 2023 Postat 21 september 2023 (redigerat) Hej forumister! Hur låter detta? Jobbat ett tag med den och slänger upp en snutt för feedback på nivåer och effektanvändande etc. Alla tankar välkommet. 😊 Nu helt klar ✅ Redigerat 27 oktober 2023 av slejnard Låten klar
Pär Nord Postat 23 september 2023 Postat 23 september 2023 Jag har ett förslag men eftersom det bara angår dig så lägger jag inte upp det här. Min epost (om intresse finns!) pairnord@icloud.com. (all 3/4 är inte vals f.ö.) hälsar Mr Besser Wisser
slejnard Postat 23 september 2023 Trådstartare Postat 23 september 2023 Nä kanske inte är en direkt vals men lite åt det hållet. Skicka gärna förslaget som personligt meddelande här på forumet. Tycker det är en bra funktion. Har förresten en nyare där jag strypt basen ytterligare.
perlindholm Postat 26 september 2023 Postat 26 september 2023 Så långt jag lyssnade från soundcloud dessa är bara mind blowing .. men dropbox länken fungerar inte 1
slejnard Postat 26 september 2023 Trådstartare Postat 26 september 2023 Har mixat om en del så tog bort den korta länken. Förhoppningen är att kunna lägga upp det färdiga resultatet här så småningom. Har fått en del tips som jag är tacksam för.
slejnard Postat 24 oktober 2023 Trådstartare Postat 24 oktober 2023 39 minuter sedan sa Flizzaff: Jag fick inte höra låten. Den är raderad. Den kommer i sin helhet på fredag 👍😊
slejnard Postat 27 oktober 2023 Trådstartare Postat 27 oktober 2023 Nu är den klar och släppt. Hoppas ni gillar den 🎸😊☕️ 1
janebjensen Postat 29 oktober 2023 Postat 29 oktober 2023 Har lyssnat i mina monitorer och har inget att anmärka på. Låter balanserat och bra! Gillar pukorna 🙂 1
slejnard Postat 29 oktober 2023 Trådstartare Postat 29 oktober 2023 2 timmar sedan sa janebjensen: Har lyssnat i mina monitorer och har inget att anmärka på. Låter balanserat och bra! Gillar pukorna 🙂 Tack! Vad bra. Det var ganska mycket mixande fram och tillbaka innan det kändes ”rätt”. 1
slejnard Postat 29 oktober 2023 Trådstartare Postat 29 oktober 2023 36 minuter sedan sa Flizzaff: En 3:a av 5. Tack för betyget Flizzaff. En lite annorlunda låt från min sida som kanske kräver ett par lyssningar innan den ”sätter sig”. Hoppas du inte tyckte ljudet var för kallt.
toniced Postat 11 december 2023 Postat 11 december 2023 Hej igen Slejnard. jag tycker det låter kanonbra. Mycket bra balans i volymer och frekvenser. Om jag skull ändra på något är att dra ner några DB på ca:400hz. Den är lite för kraftig just där. annar är låten bra med mycket attityd. 👍🎸 1
slejnard Postat 11 december 2023 Trådstartare Postat 11 december 2023 18 timmar sedan sa toniced: Hej igen Slejnard. jag tycker det låter kanonbra. Mycket bra balans i volymer och frekvenser. Om jag skull ändra på något är att dra ner några DB på ca:400hz. Den är lite för kraftig just där. annar är låten bra med mycket attityd. 👍🎸 Tack så mycket för feedback toniced! Det värmer att höra. Försent att ändra något på just denna låt 🎵 men ska tänka på den påtalade frekvensen till kommande produktioner. Fast då är det antagligen nån annan frekvens som gäller 😃. Det går framåt med mitt mixande och produktioner känner jag själv 😊.
toniced Postat 11 december 2023 Postat 11 december 2023 4 hours ago, slejnard said: Tack så mycket för feedback toniced! Det värmer att höra. Försent att ändra något på just denna låt 🎵 men ska tänka på den påtalade frekvensen till kommande produktioner. Fast då är det antagligen nån annan frekvens som gäller 😃. Det går framåt med mitt mixande och produktioner känner jag själv 😊. Hehe ja de förbannade frekvenserna. Fast det är oftast lite godtyckligt. 🥂 1
toniced Postat 11 december 2023 Postat 11 december 2023 1 minute ago, toniced said: Hehe ja de förbannade frekvenserna. Fast det är oftast lite godtyckligt. 🥂 Ja mixen gör du bra. Och produktionen med. Sedan är det alltid beroende av låt, spelsätt, dynamik mm som avgör en hel de av slutproduktionen. 1
-k9- Postat 21 december 2023 Postat 21 december 2023 Oj! Skumt "vals-shuffel" i 6/4 coolt. Gillar att det växlar mellan driv och släp rent beat mässigt. Smarta riff och licks. En melodi som låter som någon form av urfolks präst som mässar för de själar han har att värna. Passande ljudbild i mixen. Retrovibbar på ett nyskapande sätt. Gillas skarpt! 1
slejnard Postat 25 december 2023 Trådstartare Postat 25 december 2023 On 2023-12-21 at 03:30 sa -k9-: Oj! Skumt "vals-shuffel" i 6/4 coolt. Gillar att det växlar mellan driv och släp rent beat mässigt. Smarta riff och licks. En melodi som låter som någon form av urfolks präst som mässar för de själar han har att värna. Passande ljudbild i mixen. Retrovibbar på ett nyskapande sätt. Gillas skarpt! Tack så mycket k9. Roligt att höra och en kul liknelse 😃👍
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.