Lekte med en låtskiss och fick för mig att det skulle vara coolt att gå med reverbsvansen före i sångfraserna. Det gick att lösa genom att vända en kopia av sångspåret, lägga på reverb och lite delay, bounca och vända tillbaks. Problemet är att det är svårt att skruva på reverbet när man inte vet hur det kommer låta i slutändan. Man jobbar liksom blint.
Så frågan är, finns det något plugin eller annan metodik som kan hjälpa att göra detta på ett smidigare sätt?
Det är alltså det bakvända reverbet innan sångfraserna jag menar:
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
Fidden
Lekte med en låtskiss och fick för mig att det skulle vara coolt att gå med reverbsvansen före i sångfraserna. Det gick att lösa genom att vända en kopia av sångspåret, lägga på reverb och lite delay, bounca och vända tillbaks. Problemet är att det är svårt att skruva på reverbet när man inte vet hur det kommer låta i slutändan. Man jobbar liksom blint.
Så frågan är, finns det något plugin eller annan metodik som kan hjälpa att göra detta på ett smidigare sätt?
Det är alltså det bakvända reverbet innan sångfraserna jag menar:
4 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.