Henric Svensson Postat 24 juni 2023 Postat 24 juni 2023 (redigerat) Hej! på Er alla studionördar! Inspirationen slog till igår och jag lyckades krysta fram en text och få loss lite tid till att sjunga in ett bluesprojekt som jag fnulat på ett tag! Värmebölja blues inga konstigheter, använder mej av min Fender Telecaster, stämd i öppet D, basen är en Yamaha TRB 5P II. Texten lägger jag längst ner i tråden, fortsatt trevlig midsommarhelg på Er alla! Henric. Värmebölja blues Text & Musik Henric Svensson 202306 Det blir en jävla sommar med dragspel och fiol Jo jag sa det blir en jävla sommar med flugor och mygg Det är så varmt min öl blir ljummen sjunger min värmebölja blues Våra ungar bara gnäller om godis och glass Och min fru är deprimerad hon har samma kjol som i fjol Det är så varmt min glass den smälter sjunger min värmebölja blues Det blir en jävla sommar utan pengar utan pass Men det kan ändå kvitta när Svenska kronan den är kass Vi stannar hemma vid vår stuga sjunger vår värmebölja blues Det blir en jävla sommar med dragspel och fiol Jo jag sa det blir en jävla sommar med flugor och mygg Det är så varmt min öl blir ljummen Det är så varmt min öl blir ljummen sjunger min värmebölja blues Redigerat 25 juni 2023 av Henric Svensson 1
Henric Svensson Postat 2 juli 2023 Trådstartare Postat 2 juli 2023 11 timmar sedan sa slejnard: Tung blues Henric! 😊👍☕️ -Tack Slejnard! 🙏
Flizzaff Postat 9 juli 2023 Postat 9 juli 2023 Ja en fyra av fem i betyget. Du/ni spelar alltid bra men jag har endast invändningar mot sången. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.