Minou Postat 7 april 2023 Postat 7 april 2023 (redigerat) Hej, Jag är i slutfasen av min låt, och undrar om jag kan få lite feedback på versen och droppet när det gäller mixningen? Tacksam för tips och konstruktiv kritik 🙂 Jag vet inte hur jag ska få sången att bli 100% i takt med BPM trots att jag har ändrat tempot på sången i olika program. Den liksom ändrar tempo mitt i en mening här och där. IRIS-V1.mp3 Tack i förväg! 🙂 Redigerat 25 april 2023 av Minou
Fidden Postat 7 april 2023 Postat 7 april 2023 Skippa goo goo dockan i versen, hitta på något annat där. Inte fel att köra instrumentalt. Refrängen funkar asbra, får du till timingen liiite bättre i fras 3 (when everything's made...) så är det klockrent. Vad gäller mix tyckte jag pianot upplevdes lite dovt inledningsvis, men funkade bra när det brakade loss lite mer.
Minou Postat 8 april 2023 Trådstartare Postat 8 april 2023 Tack för din feedback! Ska definitivt göra om versen så att sången passar in bättre.
Minou Postat 9 april 2023 Trådstartare Postat 9 april 2023 Hej! Jag har just lagt upp den igen, borde funka nu! 🙂 1
Flizzaff Postat 10 april 2023 Postat 10 april 2023 Jag har bara en stereokanal så jag har svårt att bedöma mixningen men det låter bra. 5/5 i betyget.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.