Henric Svensson Postat 10 mars 2023 Postat 10 mars 2023 Hej på Er alla studiorävar! Åkte på en magkatarr från helvete för ett tag sedan - fick åka akut till lasarettet - djävulska smärtor i magen! Blev ordinerad medicin i en månad till att börja med! Nu är jag igång och jobbar igen som tur är - satte ihop ett lite bluesprojekt med anledning av detta! Projektet är rätt så avskalat - Två gitarrer och en infernaliskt bankande trumslagare! Slidegitarren spelas utav den eminente och oefterhärmlige Patrik Olsson från Sölvesborg. Magkatarr blues Text & Musik Henric Svensson 202303 Slidegitarr Patrik "Palle" Olsson Vem har kört en kniv i min kista Vem har hällt grus i mitt maskineri Är det bara stress och oro Stress och oro som plågar mej så För i min hals det bara bränner När jag sjunger min magkatarr blues Snälla doktorn kan du svara Vad kan det vara som plågar mej så Det är inte kärlek inte pengar För jag har allt och lite till För i min hals det bara bränner När jag sjunger min magkatarr blues Vem har kört en kniv i min kista Vem har hällt grus i mitt maskineri Är det bara stress och oro Stress och oro som plågar mej så För i min hals det bara bränner När jag sjunger min magkatarr blues Vem har kört en kniv i min kista Snälla doktorn kan du svara Vem har kört en kniv i min kista Snälla doktorn kan du svara Vem har kört en kniv i min kista
Henric Svensson Postat 12 mars 2023 Trådstartare Postat 12 mars 2023 7 timmar sedan sa punkrockdude: Gitarrläraren Patrik Olsson? Jäpp, the one and only! 1
Henric Svensson Postat 12 mars 2023 Trådstartare Postat 12 mars 2023 Gjort lite justeringar på sliden, flyttat fram den lite i ljudbilden, dragit ner lite på reverb och delay. Lagt på lite mer saturation i Ozone också. Börjar kännas klart.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.