Wille22 Postat 9 februari 2023 Postat 9 februari 2023 Kan man ha dynamisk EQ (ozone 10) på sången och sen använda dynamisk EQ (ozone 10) när jag mastrar hela låten utan att det blir strul där?
0 VayzeriA Postat 9 februari 2023 Postat 9 februari 2023 Inte den som mastrar....Men i den benämningen så används det inte så hårt med eq m.m. är ju mest en balans och jämnhet och limma ihop det hela. Men det är ju lite känsligare med dynamisk eq också. Beror på hur mixningen låter. Är det bra dynamik så är det nog att föredra en annan eq. Bara min reflektion och tanke med väldigt lite kunskap om mastering.
0 Anders F Postat 10 februari 2023 Postat 10 februari 2023 Självklart kan du ha dynamisk eq vart du än vill i din signalkedja. mvh anders
0 Wille22 Postat 10 februari 2023 Trådstartare Postat 10 februari 2023 (redigerat) Ok...är ju en hel vetenskap detta område...Har inte haft ozone 10 så länge med det lyfter låtarna när jag använder den.. Redigerat 10 februari 2023 av Wille22 1
0 Linus Postat 12 februari 2023 Postat 12 februari 2023 Inget strul alls! Du kan använda Ozone även på kanaler, inte bara vid mastring. En dynamisk eq besparar dig mycket arbete vid automatisering av eq.
Fråga
Wille22
Kan man ha dynamisk EQ (ozone 10) på sången och sen använda dynamisk EQ (ozone 10) när jag mastrar hela låten utan att det blir strul där?
4 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.