johhnywicked Postat 4 januari 2023 Postat 4 januari 2023 Hej Här är min första demo av en låt (eller första låten som passerat 30 sekunder). Uppskattar all typ av feedback så tveka inte om ni har förslag på vad som kan förbättras eller vad det är som saknas i låten. Vad tycker ni om mixningen, det var nog den biten som jag känner att jag behöver öva mest på, några synpunkter på den? tack på förhand mvh Wick piano (första demo någonsin).mp3
cRiTza Postat 4 januari 2023 Postat 4 januari 2023 Hej gillade grunden, gick igång på låten men den känns väldigt basic pianot och stråkarna känns lite livlösa (mer automation) Reverb delay saknas du använder samma riser på typ 4-5 ställen i låten. känns som att den kan bli fetare, och att mer element skulle behövas. mer trummor/percussion kanske en vokal? bra melodier!
Flizzaff Postat 6 januari 2023 Postat 6 januari 2023 Ja lite sång skulle ej skada. Jag vill ha mer ös i mellanpartiet, det är lite för dött och eventuellt för långt. Mixen har jag inget emot. Ja, lite mer "fläsk" i soundet skulle inte skada. Låten kanske låter något ofärdig men jag sätter en trea i betyg.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.