tbd2050 (oregistrerad) Postat 3 januari 2023 Postat 3 januari 2023 Hejhej, jag saknar bra studio med bas hemma så är nyfiken på hur denna låt låter hos någon som har bra studio. Tycker den låter ok i mina hörlurar men så är det väl oftast 😁 🤔 Lite oklart vilken typ av feedback jag söker dock, tänker väl mer om mixen låter OK eftersom jag tränar lite på att mixa, om basen låter ball/tung, eller övriga förslag på om något annat i mixhåll går att tweaka den för att den ska låta bättre. Övrig konstruktiv feedback annars välkommen : ) Ps. Allmän varning till er som inte gillar dunk dunk utan sång! bloopbleep.mp3
cRiTza Postat 3 januari 2023 Postat 3 januari 2023 Hör inte riktigt, men hur är det med basens stereobredd, den känns som att den kanske är på gränsen till för fet, och dessutom att den går för djupt ner i stereofältet?
tbd2050 (oregistrerad) Postat 4 januari 2023 Postat 4 januari 2023 Tack för snabb feedback, tillbaka till mixerbordet...
Flizzaff Postat 6 januari 2023 Postat 6 januari 2023 Jo i mina lurar så skulle basen kunna vara mycket fläskigare. Mixen stör mig inte och du får av mig en fyra i betyg. Låten är inte särskilt melodiös men jag saknar dock ej sång trots det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.