Fidden Postat 9 maj 2023 Postat 9 maj 2023 (redigerat) 52 minuter sedan sa slejnard: Det är därför man spacklar två varv. I och påspackling. Sen bör man även måla två varv på spacklad yta. Med vänlig hälsning, målaren Ja det var så jag tänkte också, målade en gång på bara det berörda området så att det blir minst dubbla lager överallt när jag stryker på resten av färgen. Sen att jag suger på att spackla är ett välkänt faktum. Redigerat 9 maj 2023 av Fidden 1
CHAE Postat 9 maj 2023 Trådstartare Postat 9 maj 2023 1 timme sedan sa slejnard: Det är därför man spacklar två varv. I och påspackling. Sen bör man även måla två varv på spacklad yta. Med vänlig hälsning, målaren Måla en älg. Pra tips f ö.
Neosus Postat 9 maj 2023 Postat 9 maj 2023 (redigerat) Vad blir det om man blandar målarfärg och en älg? FÄLG!!!! 😜 Redigerat 9 maj 2023 av Neosus 1
slejnard Postat 10 maj 2023 Postat 10 maj 2023 9 timmar sedan sa Fidden: Ja det var så jag tänkte också, målade en gång på bara det berörda området så att det blir minst dubbla lager överallt när jag stryker på resten av färgen. Sen att jag suger på att spackla är ett välkänt faktum. Då har du gjort helt rätt.
slejnard Postat 10 maj 2023 Postat 10 maj 2023 Jaha då var vi där igen. Eftermiddag och kaffedags månne. Mulet och varmt. Ute alltså.
Micke H Postat 10 maj 2023 Postat 10 maj 2023 Grymt med spacklings-tips. Har en hel del hål att täppa till (höhö) inför vår flytt i sommar.
Fidden Postat 10 maj 2023 Postat 10 maj 2023 1 timme sedan sa Micke H: Grymt med spacklings-tips. Har en hel del hål att täppa till (höhö) inför vår flytt i sommar. 😲
Fidden Postat 10 maj 2023 Postat 10 maj 2023 Vårflytt i sommar. Flyttas den fram i tiden eller? Hej förresten!
CHAE Postat 10 maj 2023 Trådstartare Postat 10 maj 2023 2 timmar sedan sa Micke H: Grymt med spacklings-tips. Har en hel del hål att täppa till (höhö) inför vår flytt i sommar. Iiiiih MICKEH!!! Kul att höra från dig❤️ 1
Neosus Postat 10 maj 2023 Postat 10 maj 2023 2 timmar sedan sa Micke H: Hajje! 😄 Vår flytt har flytt från vår till sommar... Halloj! 😃 1
Fidden Postat 10 maj 2023 Postat 10 maj 2023 10 timmar sedan sa slejnard: Då har du gjort helt rätt. Det blev bra. Man ser lagningarna om man anstränger sig, men det visste jag ju. Man ser ingen nyansskillnad i färgen nu när jag målade från hörn till hörn. Och fort gick det. På 2,5h har jag skruvat bort lister och eluttag, maskerat grannväggar, dörrkarm och taklist, målat, avmaskerat, rengjort verktygen och funderar på om det är för tidigt att skruva tillbaks eluttagen och lister.
Dark Of Light Postat 10 maj 2023 Postat 10 maj 2023 CHAE! CHAE! CHAE! CHAE! CHAE! CHAE! CHAE! Oj. Jag fick lite finländsk schlager feeling här. Tänk att vår store ledare fått en hel låt uppkallad efter sig i vårt östra grannland!? Kollade precis in den första semin och förutom Finland så känns Israel som den farligaste konkurrenten. 3
slejnard Postat 10 maj 2023 Postat 10 maj 2023 7 minuter sedan sa Fidden: Det blev bra. Man ser lagningarna om man anstränger sig, men det visste jag ju. Man ser ingen nyansskillnad i färgen nu när jag målade från hörn till hörn. Och fort gick det. På 2,5h har jag skruvat bort lister och eluttag, maskerat grannväggar, dörrkarm och taklist, målat, avmaskerat, rengjort verktygen och funderar på om det är för tidigt att skruva tillbaks eluttagen och lister. Bra jobbat! Om bara väggen är yttorr så kan du skruva tillbaka eluttag och lister. 1
CHAE Postat 10 maj 2023 Trådstartare Postat 10 maj 2023 38 minuter sedan sa Dark Of Light: CHAE! CHAE! CHAE! CHAE! CHAE! CHAE! CHAE! Oj. Jag fick lite finländsk schlager feeling här. Tänk att vår store ledare fått en hel låt uppkallad efter sig i vårt östra grannland!? Kollade precis in den första semin och förutom Finland så känns Israel som den farligaste konkurrenten. Prosit!
Naymari Postat 10 maj 2023 Postat 10 maj 2023 Köpt en Telefunken TF51. Spelat in 4 låtar med den hittills över lika många dagar. Är mycket nöjd! 1
Fidden Postat 11 maj 2023 Postat 11 maj 2023 Tappade fokus på morgonmötet eftersom jag satt och funderade på julpynt.
Micke H Postat 11 maj 2023 Postat 11 maj 2023 11 minuter sedan sa Fidden: Tappade fokus på morgonmötet eftersom jag satt och funderade på julpitt.
CHAE Postat 11 maj 2023 Trådstartare Postat 11 maj 2023 (redigerat) Lokal entrepenör expanderar Vi kunde förra våren berätta att den lokale musikprofilen, entrepenören och filantropen Martinsson del Slej planerade ett nöjes- och aktivitetsland, teh Slej Experience på sina ägor. Sandwich-boden, ozthmuséet och leklandet skulle visa sig vara ett koncept som slog väl ut och inför den stundande sommararen har del Slej expanderat sitt projekt med något så exotiskt som glassodling med självplock och försäljning. Odlingen är tänkt att vara öppen varje dag, 9-16 mellan maj-augusti och vår fryntlige lekledare hälsar att alla är välkomna! Andreas Elfwingson Redigerat 11 maj 2023 av CHAE 2
Recommended Posts