slejnard Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 OkejQuwait Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Surt! Får ställa in morgondagens resa till Västerås för julbord. Lika bra att även avboka julfirandet med släkten på juldagen. Men samtidigt lite skönt att fatta det beslutet så att man slipper grubbla mer på hur man ska göra. Så är det ju viktigt att vila sig inför både wipe och Tekaredagen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-k9- Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Tydligen så behöver man en Ukulele-bas. Frågan är om man behöver en med eller utan band? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Tyst! Jag ser på TV 📺 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 3 timmar sedan sa slejnard: Ni menar jeans? Du menar gins? Man ska aldrig köpa ginsen i säcken har jag hört. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 31 minuter sedan sa slejnard: Tyst! Jag ser på TV 📺 Tyst! Jag ser på TV program 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 23 december 2023 Trådstartare Dela Postat 23 december 2023 39 minuter sedan sa Dark Of Light: Tyst! Jag ser på TV program Vilken uppesittar-bonanza! Samla heeeela familjen för att titta på den Längstah Testbilden i sexton timmar. - TINDRA MED ÖGONEN, UNGJÄVLAR!😡 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 (redigerat) 😄 Imorgon kommer det snö! (Men jag tänker sitta inne hela jävla dagen..) Redigerat 23 december 2023 av Neosus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Bingolotto uppesittarkväll 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 1 timme sedan sa CHAE: Vilken uppesittar-bonanza! Samla heeeela familjen för att titta på den Längstah Testbilden i sexton timmar. - TINDRA MED ÖGONEN, UNGJÄVLAR!😡 Exakt! Tindra för faAan! Det är rOliGt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 2 minuter sedan sa slejnard: Bingolotto uppesittarkväll 😲 Jag tror inte på uppesittarkvällar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Roligare med nedliggarkvällar! Har jag hört alltså.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 11 minuter sedan sa Dark Of Light: Jag tror inte på uppesittarkvällar. Brukar orka spela 3 av 5 omgångar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Glögg och pepparkakor! Finns det något bättre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Glögg ÄR gott men kan inte dricka det längre då jag får såna associationer till vinglögg som jag älskade då det begav sig. Drack iofs också whiskey å kaffe mycket förr men kaffe går bra ännu. ingen vinst efter ettans bingo. Var ett nummer ifrån en hunka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 29 minuter sedan sa Neosus: Glögg och pepparkakor! Finns det något bättre? 33 minuter sedan sa Neosus: Roligare med nedliggarkvällar! Har jag hört alltså.. Känns som om du svarade på din egen fråga där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Tittade precis på Fanny & Alexander på SVT Play. Ja, den långa 4 + timmars versionen. Lika självklart att se som Die Hard vid juletid. Bra skit, man kommer i stämning. Inte ens julen är perfekt liksom (who knew?) . Roligt och lite rörande att se fantastiska skådespelare som gått bort för ett bra tag sedan som; Jarl Kulle, Gunnar Björnstrand, Allan Edwall, Mona Malm, Sonya Hedenbratt. Eller lite smått offside, Sune Mangs (någonting att äta, någonting att dricka) och Nils Brandt (Rocky från Jönssonligan). Talanger som hade så mycket att ge men som inte längre finns bland oss. OK, visst är det en del onödigt med i den här "directors cut" versionen. Naturbilder och långa monologer mm som försinkar tempot en smula men det kan man ju "klicka" förbi. Jan Malmsjö visar upp en demonisk biskop. Det är en Bergman produktion och det märks. Bland allt det gemytliga vilar en ångest som motbalans. Precis som i det verkliga livet. Riktigt bra gjort och visst är Ewa Fröling så vacker här..? Hade en olycklig kärlek en gång som var så lik henne... ahh... minnen... 😔 Nåja... hrm, hur som helst... 4/5 spöken som inte finns. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Ja alltså bra recension 👍. Bättre än filmen. Jag tycker den är förjäkla seg asså. Bättre än Bingolotto uppesittarkväll ändå… men utan vinstchans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 2 minuter sedan sa slejnard: Ja alltså bra recension 👍. Bättre än filmen. Jag tycker den är förjäkla seg asså. Bättre än Bingolotto uppesittarkväll ändå… men utan vinstchans. Lotterier, ja vad ska man säga..? Visst är den långa versionen seg men som sagt, lite "höger pil tryck på tangentbordet / tryck på hoppa fram 10sek. tangenten" så kan man förkorta monologerna och de kvarhängande naturbilderna en smula och det lindrar just den plågan en smula. Annars är det ju ett mästerverk. Nämnde jag Ewa Fröling? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Vagott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Ja visst är hon!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Ja det är nästan så att man blir sugen på vörtbröd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 laddar upp till mitt personliga konto, ta dig tid eller ej stronger than i leoakua.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 HILDA DIN SOPA DU FICK SPELA FÄRGFEMMAN OCH TAR INTE NUMMER 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 53 minuter sedan sa Dark Of Light: Lotterier, ja vad ska man säga..? Visst är den långa versionen seg men som sagt, lite "höger pil tryck på tangentbordet / tryck på hoppa fram 10sek. tangenten" så kan man förkorta monologerna och de kvarhängande naturbilderna en smula och det lindrar just den plågan en smula. Annars är det ju ett mästerverk. Nämnde jag Ewa Fröling? Ja Ewa Fröling är grann! Vi slutade spela och ser nu dokumentär om Karl och Karin Larsson. Intressant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 4 minuter sedan sa Naymari: HILDA DIN SOPA DU FICK SPELA FÄRGFEMMAN OCH TAR INTE NUMMER 1 VEM ÄR HILDA OCH VARFÖR HAR HON DIN LOTT??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 ” Flizzapp ” 😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 Somnar nästan här i soffan 💤 gonatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 23 december 2023 Dela Postat 23 december 2023 3 minutes ago, slejnard said: VEM ÄR HILDA OCH VARFÖR HAR HON DIN LOTT??? Hon vaskade drygt 400 tusen i direktsänd TV! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts