Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons

Surt! Får ställa in morgondagens resa till Västerås för julbord. Lika bra att även avboka julfirandet med släkten på juldagen. Men samtidigt lite skönt att fatta det beslutet så att man slipper grubbla mer på hur man ska göra. Så är det ju viktigt att vila sig inför både wipe och Tekaredagen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan sa Dark Of Light:

Tyst! Jag ser på TV program TestbildLngstahjpg.jpg.de4ad101c971945c6efcb5ef6090d417.jpg

Vilken uppesittar-bonanza! Samla heeeela familjen för att titta på den Längstah Testbilden i sexton timmar.

- TINDRA MED ÖGONEN, UNGJÄVLAR!😡

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tittade precis på Fanny & Alexander på SVT Play. Ja, den långa 4 + timmars versionen. Lika självklart att se som Die Hard vid juletid. Bra skit, man kommer i stämning. Inte ens julen är perfekt liksom blink_head.GIF (who knew?) .

Roligt och lite rörande att se fantastiska skådespelare som gått bort för ett bra tag sedan som; Jarl Kulle, Gunnar Björnstrand, Allan Edwall, Mona Malm, Sonya Hedenbratt. Eller lite smått offside, Sune Mangs (någonting att äta, någonting att dricka) och Nils Brandt (Rocky från Jönssonligan). Talanger som hade så mycket att ge men som inte längre finns bland oss. 

OK, visst är det en del onödigt med i den här "directors cut" versionen. Naturbilder och långa monologer mm som försinkar tempot en smula men det kan man ju "klicka" förbi. Jan Malmsjö visar upp en demonisk biskop.

Det är en Bergman produktion och det märks. Bland allt det gemytliga vilar en ångest som motbalans. Precis som i det verkliga livet. Riktigt bra gjort och visst är Ewa Fröling så vacker här..? Hade en olycklig kärlek en gång som var så lik henne... ahh... minnen... 😔 Nåja... hrm, hur som helst...

4/5 spöken som inte finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa slejnard:

Ja alltså bra recension 👍. Bättre än filmen. Jag tycker den är förjäkla seg asså. Bättre än Bingolotto uppesittarkväll ändå… men utan vinstchans. 

Lotterier, ja vad ska man säga..? Visst är den långa versionen seg men som sagt, lite "höger pil tryck på tangentbordet / tryck på hoppa fram 10sek. tangenten" så kan man förkorta monologerna och de kvarhängande naturbilderna en smula och det lindrar just den plågan en smula. Annars är det ju ett mästerverk. Nämnde jag Ewa Fröling?

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan sa Dark Of Light:

Lotterier, ja vad ska man säga..? Visst är den långa versionen seg men som sagt, lite "höger pil tryck på tangentbordet / tryck på hoppa fram 10sek. tangenten" så kan man förkorta monologerna och de kvarhängande naturbilderna en smula och det lindrar just den plågan en smula. Annars är det ju ett mästerverk. Nämnde jag Ewa Fröling?

Ja Ewa Fröling är grann! Vi slutade spela och ser nu dokumentär om Karl och Karin Larsson. Intressant. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...