Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons

Ja, ja. Kanske ett kontroversiellt "skämt" men jag är ju DoL trots allt och ni vet mycket väl var jag står. Eller är det måndagen som stör Er? Till skillnad mot kristallnatten så har ju inte den inträffat än så... då är det inte den. 

Lätt att glömma bort sådant där historiskt. Det är också 100 år sedan Hitlers Bürgerbräu-Putsch, där han försökte ta över makten med sitt revolutions försök. Gick ju sådär, då. Sedan gick det ju bättre för honom senare. Tyvärr.


Historia kan vara kontroversiell. Men om man inte studerar den och framför allt KOMMER IHÅG DEN så tenderar vi göra om samma misstag. Tänk på det mellan kaffekopparna.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan sa Dark Of Light:

[…].
Historia kan vara kontroversiell. Men om man inte studerar den och framför allt KOMMER IHÅG DEN så tenderar vi göra om samma misstag. Tänk på det mellan kaffekopparna.

Mycket bra talat!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om det där så är jag lite lack på att man klassas som antisemit på väldigt tvivelaktiga grunder just nu. Räcker att man uttrycker sympati för nån stackars skolpojke eller ifrågasätter ett lands regering.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan sa CHAE:

IMG_8814.jpeg

 

41 minuter sedan sa CHAE:

Mycket bra talat!

Tack! Trot eller ej men det där betyder MYCKET! Really!!!!

34 minuter sedan sa Neosus:

Medhåll! 

Dito!!!

24 minuter sedan sa Fidden:

På tal om det där så är jag lite lack på att man klassas som antisemit på väldigt tvivelaktiga grunder just nu. Räcker att man uttrycker sympati för nån stackars skolpojke eller ifrågasätter ett lands regering.

Det ÄR känsliga tider. Man kan INTE säga riktigt vad man tycker längre utan att bli beskylld för både det ena och det andra. Jag har känt av det under många år. Det FINNS en åsiktskorridor.

Jag är INTE en SD:are (och det vet ni mycket väl) men om man ens skulle närma sig något som står i dras partiprogram så är man rökt. Oavsett politiska parti sympatier, ALLA har något gott och något mindre så i sina propoer. Ja.... Även SD, (trot eller ej). Det handlar om nyanser och tolkningar.  

23 minuter sedan sa Neosus:

Det värsta är ändå att idioterna vet om att ta lärdom men glömmer likt förbaskat bort det. 

Folk kommer aldrig att lära sig, lär er det.

 

 

Så är det. Om vi inte tar lärdom av våra misstag från förr så gör vi om dem!

6 minuter sedan sa Neosus:

Jag ska beställa en borrmaskin! Så att jag kan göra hål! 

Sådeså!

 

 

Jag kan rätt mycket om hål.
#DoLlegimitimeradnuppolog

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...