Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons

Kollar sällan på nyheterna numera, men kikade idag.

Bortsett från den uppenbara misären utomlands tar jag med mig två saker:

På frågan till arbetsmarknadsministern om hur hon tänker sig att fler svenskar ska vilja jobba med låglönejobben som nu invandrare diskvalificeras ifrån svarar hon att de kommer göra skillnaden större att gå från bidrag till arbete. Alltså genom att sänka bidragen, även om hon inte sa det rakt ut. Tyvärr fick hon ingen följdfråga på det.

I nästa inslag pratas det om hur bankernas vinstmarginal tok-ökat när räntorna höjts. Finansministern säger att det bästa sättet att lösa problemet är att byta bank. Här sköter reportern sitt jobb och frågar vad det gör för skillnad när alla banker har samma orimliga marginaler. Då svarar hon att bankerna ska ta ett eget ansvar. För det gör de nog. De vill ju inte tjäna miljarder egentligen, det har bara råkat bli så trots det stora ansvar de tar hela tiden.... antar jag hon menar.

Jag ger nyheterna betyget 5 omotiverade räntehöjningar av 5. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan sa Neosus:

Jag begriper då ingenting! Hur blir allt bättre genom att göra det sämre för folk? smileys-thinking-029488_zpsbytadrj8.GIF.4ca9c0b5d6bfc2d195a419f16d0ba8f3.GIF

Verkar vara ett genomgående tema här i landet "lagom". Det ska väl provas, så som alla andra experiment vi ger oss in i. Sedan kommer en baksmälla, ingen hade märkt att anrättningen var fel. De ansvariga drar sig undan till fikarummet och ett nytt recept provas av nya kandidater. Känns ofta som om ju mer framåt i tiden vi går desto sämre blir allt. Just nu är det ju ett jävla mörker.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa Dark Of Light:

Verkar vara ett genomgående tema här i landet "lagom". Det ska väl provas, så som alla andra experiment vi ger oss in i. Sedan kommer en baksmälla, ingen hade märkt att anrättningen var fel. De ansvariga drar sig undan till fikarummet och ett nytt recept provas av nya kandidater. Känns ofta som om ju mer framåt i tiden vi går desto sämre blir allt. Just nu är det ju ett jävla mörker.

Jag håller med fullständigt... Jag har försökt att tända lampan dessutom men inte tusiken blir det ljusare för det. ☹️

Konsekvensanalyser lyser med sin frånvaro! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...