Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
9 minuter sedan sa Neosus:

MYCKET bättre! Sedan skulle JAG nog fixa så att ljuset pekar rakt upp i linje.. Nu är den sne!

Men det är JAG det!

Jo såg det också! Tror ändå den får va 😦. Sne ljus skareVA!!! Snett drar ögonen till sig och gör folk förbannade så att de tänker… nu ska jag lyssna på låthelvetet där. 

Postat
1 timme sedan sa slejnard:

Bättre? 🥳🥳

B2B28249-448E-4FDE-AF74-EAB719684834.jpeg

Redan massor av bättre!!

Postat
1 timme sedan sa Neosus:

MYCKET bättre! Sedan skulle JAG nog fixa så att ljuset pekar rakt upp i linje.. Nu är den sne!

Men det är JAG det!

Ja! Och sedan skulle JAG byta ut ljushållaren mot en brud.

Men det är JAG det!

Postat (redigerat)

Hemma! Vart mest gitarr på jammet. Plus dragspel flöjt o mandolin av andra. Börjar förstå hur de flesta låtar är uppbyggda inom irländsk folkmusik. Oftast en A och en B del så kör man dom A-repris, B-repris å sen runt några vändor. Inte så många ackord men väldigt rytmiskt.

Framförde att jag vill att vi spelar fairytale of New York på Tomtesmäkk! 

Redigerat av slejnard
Postat
9 minuter sedan sa slejnard:

Oftast en A och en B del så kör man dom A-repris, B-repris å sen runt några vändor. Inte så många ackord men väldigt rytmiskt.

Även svensk folkmusik är uppbyggd på det viset! 

Postat

Jo jag har spelat en del med min äldsta bror som spelar nyckelharpa. Har varit runt på olika spelmansstämmor bl.a och jammat. Riktigt trevligt!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.