Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
2 timmar sedan sa slejnard:

Gig gakk bra! Nu helg. Tre dagars turné. Lämpligt frynterligen. 

Vad bra. Jag delger en stark fyra.

Postat
37 minuter sedan sa Dark Of Light:

En dag närmare måndag d_coffee.GIF

Beror på vilken måndag. Förra måndagen är exempelvis en dag längre bort.

drloop (oregistrerad)
Postat

Halloj gänget! 

Måste skriva lite. Jag skulle spela med att gött gäng men tyvärr kommer det inte att hända.

Orsaken är att jag får tinnitus efter repen och jag har försökt att dämpa oljud från trummor och gitarrer i replokalen på alla möjliga sätt. 

Det här tynger mig på riktigt. Hörseln klarar inte rock n roll kan jag konstaterar att jag var på scen sista gången 1997... 

Var rädda om  er hörsel!

Postat

Uschaligen doktorn. Det var verkligen tråkigt att höra :(. Jag har nog haft tur. Känner inte av när vi repar. Brukar köra apotekets glasstrutar. De dämpar några dB utan att ta bort för mycket av grundljudet. Har du provat formgjutna? Sägs att de är bra! 

Postat
8 timmar sedan sa drloop:

Halloj gänget! 

Måste skriva lite. Jag skulle spela med att gött gäng men tyvärr kommer det inte att hända.

Orsaken är att jag får tinnitus efter repen och jag har försökt att dämpa oljud från trummor och gitarrer i replokalen på alla möjliga sätt. 

Det här tynger mig på riktigt. Hörseln klarar inte rock n roll kan jag konstaterar att jag var på scen sista gången 1997... 

Var rädda om  er hörsel!

Så jävla tråkigt, minst sagt! Jag måste säga att jag har haft en jävla tur med det där. Endast de sista åren jag hölls med musik aktivt använde  jag jag sk. "musikerpluggar". De fungerade bra och fick mig också att höra min sång, speciellt i bullriga och ostyriga rep sammanhang. Beklagar verkligen det som hänt dig.

Postat

Ja, tråkigt är det. Hoppas det bara är efter repen och att inget permanent uppstått. 

Jag märker också av lite extra pip efter långa mixsessioner, trots att jag försöker hålla nere volymen. Inför och under mitt enda livegig körde med vanliga pluggar från apoteket, inget flashigt. Tjöt en del efteråt ändå vill jag minnas. 

Har faktiskt ett permanent tjut i örat, men så pass högfrekvent att det inte stör så mycket. Har haft det sedan 20-årsåldern, långt innan giget. Vet inte om jag kan kalla det tinnitus dock, eftersom jag inte lider av det. Tror mina mixar påverkas dock.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.