Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons
54 minuter sedan sa slejnard:

Jag åt 2, Louice 6-7 och Dan (Louice bror) 6-7. Riktiga gormander det där. Är ingen storslukare men går an med alla tillbehör såsom mandelpotatis gräddfil lök och tunnbröd 

Pratar vi antalet klämmor nu, eller firrar? Fileer eller hela?

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan sa slejnard:

Antal fiskar, hela. Jag åt två klämmor. De andra två åt mindre bröd och mer fesk. Burken var från förra året. Smakade inte så mycket då men nu perfekt lagrad. 

Ja, själva burken smakade nog inte så mycket varken då eller nu. Blott ett år förändrar troligtvis inte smaken på en plåtburk såvida den inte marinerats i någon smakgivande substans såsom; ättika, barksyra, sillspad, gödsel,  Cola Zero, lönnsirap eller kontaktlim.

Såvida inte ytrost har ackumulerat sig på själva ytan till sagda burk! Det förändrar ju förutsättningarna för en smakupplevelse radikalt vill jag hävda!  Huruvida det förhåller sig så förtäljer inte historien då detaljerna verkar hållas inne av skribenten.

Vi läsare av inläggen har ju ingen möjlighet att avgöra sanningshalten av ytrost förekomsten på ovan nämnda burk så slutsatsen blir att historien är antingen av hedningarna i norr, påhittad, fabulerad eller att det hela möjligtvis är en ren lögn, kanske rent av osanning.

1 timme sedan sa Neosus:

Jag har handlat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GLASS!!

julli-hop.GIF.73ee6a398bd06bc2ab8ac28d7e57b77f.GIF

Det rör sig inte om surströmmingsglass!? julli-hop.GIF

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Har en fix idé om att jag ska sätta den där jävla basslingan i en enda tagning. Det är ju helt sjukt hur lite man lär sig på 200 försök. Spelar fortfarande fel på samma ställe heeeela tiden.

Tur det är en kul bit att spela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...