Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan sa Dark Of Light:

 

 

 

Ach, zooooo! Zhünchroniziert akffe getrinket am herren. Nü OS kren? Tet gällah att ta choren i hårnen und öva. 

Churschtrömming premiääh am itag. Nåon hää inneh zom gillar eländeth? Fifan.

d_coffee.GIF

JOHOdå.. det går ner men väljer att avstå. Nubben är bäst! 

d_coffee.GIF.cd2ebdad8aa24917feaccdf61a6a7f3b.GIF

Link to comment
Dela på andra sajter

Tonsäkert och väldigt vackert och fint framfört där av Elin! Snygga vibraton och allt!

Inledningsvis reagerade jag av ett något "muffligt" & "basigt" sångljud. Man vill ta bort "tygstycket" som hänger mellan hennes röst och mina öron. Hennes röst bär fint och skulle kanske må bra av lite mer clarity eller diskant i ljudbilden om man så vill. Kanske är det reverbet som mufflar till det? En smaksak och liten detalj då det egentligen inte är någon stort fel. Bara en initial reaktion.

Dock plågas sånginspelningen av blåsljud på flera platser. Speciellt f:et i Falling... på flera platser samt rena puffljud vid 0,56 & 2,30 & 2,52. Går kanske att filtrera bort?

Sångtekniskt går det givetvis att träna till, t ex f:en i det här fallet så att de sjungs stummare, utan så mycket luftsläpp. Eller att man vrider huvudet åt sidan en smula vid just sådana tillfällen.

Skitbra!!!! Skulle platsa som soundtrack i eftertexten till någon sentimental film.🤘👍

 

(ja gitarren också, du spelar bättre gitarr än du fiskar yppah.GIF)

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.76ac87fa042094f81e854da14a4a86c3.png

Smakade av denna "lyx"osthbåge. Inget att direkt springa benen av sig för. God men inte nödvändigtvis godare än originalet. Små är de också. Inte bara påsarna som är ohemult (se där ett ord vi borde använda oftare) dyra,  utan själva bågarna. En annan sak är ju också varför de envisas med att stava osth fel.
Godkänt, inte mycket mer.

Finns tydligen fler i serien; Stilton och Pecorino. Jag får återkomma i frågan om dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...