CHAE Postat 4 juli 2023 Trådstartare Dela Postat 4 juli 2023 Vår käre Längstah-kollega SJr (RIP) var ju som bekant paniskt rädd för slukhål. Finns det fler fobier i Längstah? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 4 juli 2023 Trådstartare Dela Postat 4 juli 2023 Oj….. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Näe jag har inga fobier! Dock lite höjdrädd men ändå gick jag en taksäkerhet och höghöjdsräddnings utbildning! DE va spännande! 🙈 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 4 juli 2023 Trådstartare Dela Postat 4 juli 2023 (redigerat) Okej, jag börjar; 1. Talassofobi (rädsla för djupa vatten) - om jag inte ser botten är det kört rakt av. 2. Akrofobi (höjdskräck) - har blivit bättre med åren men tycker fortfarande att det är läskigt att vara på högre höjder. Flyga går däremot alldeles utmärkt; det är så absurt högt upp. 3. Arachnofobi - gäller egentligen bara för de där jävla husspindlarna. Har också blivit bättre med åren men jag fryser fortfarande till och blir lite paralyserad för någon halvsekund eller så om jag konfronteras med de små jävlarna. Redigerat 4 juli 2023 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 4 juli 2023 Trådstartare Dela Postat 4 juli 2023 3 minuter sedan sa Neosus: Näe jag har inga fobier! Dock lite höjdrädd men ändå gick jag en taksäkerhet och höghöjdsräddnings utbildning! DE va spännande! 🙈 Bra terapi ju👍🏼 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Jag är rädd att ni inte fått i er nog med kaffe! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Ja just det! Vatten hatar jag! Badar ogärna alltså! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 1 minut sedan sa slejnard: Jag är rädd att ni inte fått i er nog med kaffe! Du kan ha rätt! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Hade inga problem med höjder som ung då jag jobbade som målare men nu kan det allt vara lite hisnande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Höjder har jag inga större problem med, så länge man står på ett säkert ställe, typ vid ett räcke. Men står jag på en vinglig stege är det värre. Oklart om det verkligen är höjden som är problemet då. Spindlar har jag nog dock en liten fobi mot, även om jag brukar kunna jobba mig genom det med lite rationellt tänkande. Annars är det väl en scenskräck som påverkat mig mest. Och kanske torgskräck, men det är mer en obehagskänsla än en skräck som gör att jag undviker folksamlingar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 (redigerat) 49 minutes ago, CHAE said: Okej, jag börjar; 1. Talassofobi (rädsla för djupa vatten) - om jag inte ser botten är det kört rakt av. 2. Akrofobi (höjdskräck) - har blivit bättre med åren men tycker fortfarande att det är läskigt att vara på högre höjder. Flyga går däremot alldeles utmärkt; det är så absurt högt upp. 3. Arachnofobi - gäller egentligen bara för de där jävla husspindlarna. Har också blivit bättre med åren men jag fryser fortfarande till och blir lite paralyserad för någon halvsekund eller så om jag konfronteras med de små jävlarna. Nu har jag inte fått detta diagnostiserat av någon som faktiskt kan saker. Men Talassofobi, nära att drunkna när jag var barn. Det sitter kvar än. Trypofobi, jag blir illamående och ryser på hela kroppen. Redigerat 4 juli 2023 av Naymari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Intressant Nay! Hur går det med högtalargaller och sånt då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 1 minute ago, Neosus said: Intressant Nay! Hur går det med högtalargaller och sånt då? Högtalargaller går bra. har mest problem med när det är naturligt förekommande. Typ växter eller så Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Ah jag fattar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Vart alldeles proppmätt å stinn å däst. Makaroner å köttfärs! Grunnar på en tupplur 😴 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Slumrade till. Vakna! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 4 juli 2023 Trådstartare Dela Postat 4 juli 2023 1 timme sedan sa slejnard: Slumrade till. Vakna! God morgon! Du sov rakt in i framtiden😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 10 minuter sedan sa CHAE: God morgon! Du sov rakt in i framtiden😱 Tackar 🙂 fast nä det gjorde jag inte. Jag vaknade då och nu är nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 DET BLIR EN HIT! Då i framtiden... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 4 juli 2023 Trådstartare Dela Postat 4 juli 2023 21 minuter sedan sa slejnard: Tackar 🙂 fast nä det gjorde jag inte. Jag vaknade då och nu är nu. Jag är redan förvirrad☹️ 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 9 minuter sedan sa CHAE: Jag är redan förvirrad☹️ Vi vet.. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Schyssta klubben eller? 😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 PANG kaka blir det här iallafall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 4 juli 2023 Trådstartare Dela Postat 4 juli 2023 5 minuter sedan sa Neosus: PANG kaka blir det här iallafall …och efter den dagen var inget sig likt i kvarteret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 1 timme sedan sa slejnard: DET BLIR EN HIT! Då i framtiden... Yep det finns en risk för att det kan bli det! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Fobier.... Jobbade som lagerchef i 20 årsåldern. Klättrade i pallställage och på stegar rätt så obehindrat då för att ibland hämta grejer. Nu mera, not so much... Gillar inte höjder alls. Med stigande ålder har man blivit mer dödlig antar jag. Så akrofobi får det bli. Fast flyg har jag inga problem med. Har nära nog åkt med de flesta flygmaskiner. Varmluftsballong, helikopter, små och stora flygplan, propellerkärror som jet. Höjden blir efter ett tag abstrakt, svår att relatera till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 4 timmar sedan sa Naymari: Trypofobi, jag blir illamående och ryser på hela kroppen. Ja... Där blir det inga barn gjorda märker jag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 4 juli 2023 Dela Postat 4 juli 2023 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts