Lars-Göran Postat 10 december 2022 Postat 10 december 2022 Hej. Klarar jag mig med Tascam DP 03 (8 kanaler) om jag vill skapa musik via Portastudio eller har ni något annat tips vad gäller Portastudio? Jag har kommit på att DAW s är för komplicerat för mig. Det blir ingen musik via det. /Lars-Göran
0 Lars-Göran Postat 10 december 2022 Trådstartare Postat 10 december 2022 Jag önskar det vore så lätt 🙂 Har prövat Abelton och presonus. Om jag hade nån bredvid mig som sa : tryck där, spela stop. Åsså tar vi nästa spår eller instrument. Tryck, spela, stop. Etc
0 Lars-Göran Postat 10 december 2022 Trådstartare Postat 10 december 2022 Jag har varit med om liknande saker förr. Innan jag förstår så förstorar jag upp problem å gör allt svårt. Och efter att jag förstått så var det ju inte så svårt. Vet inte vad det beror på men det är lite Jobbigt 🙂. Jag har en golfkompis som e musiker (basist) tänk om jag skulle våga bjuda hem han å be han visa mig? Det e inte så lätt när man vet så lite 🤓
0 Lars-Göran Postat 10 december 2022 Trådstartare Postat 10 december 2022 En bandspelare har en playknapp å en DAW har så många så man blir yr. Vad använder du för nått då?
0 Lars-Göran Postat 10 december 2022 Trådstartare Postat 10 december 2022 Tack för att tar dig tid att svara. 🙂👌 Finns det nån som använder sig av Presonus här? Som kanske vill hjälpa mig igång 👀
0 FredrikR Postat 12 december 2022 Postat 12 december 2022 Hej. Just presonus kör jag inte men Reaper. Och så stor skillnad kan det inte vara. De har mycket bra intro grejer på sin sida www.reaper.fm kan rekommendera att titta lite på dem. Om inget annat så kommer du att få några idéer om hur du går vidare.
0 Lars-Göran Postat 23 december 2022 Trådstartare Postat 23 december 2022 Har äntligen kommit igång med att skapa musik och detta genom att jGag använder mig av en Tascam dp 24. Jag har suttit fast i tekniken fram till nu 🥳. Fantastiskt roligt. Det kanske är old style men när man befinner sig i sitt rätta element så sker det saker 🌝👍
Fråga
Lars-Göran
Hej. Klarar jag mig med Tascam DP 03 (8 kanaler) om jag vill skapa musik via Portastudio eller har ni något annat tips vad gäller Portastudio?
Jag har kommit på att DAW s är för komplicerat för mig. Det blir ingen musik via det.
/Lars-Göran
7 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.