Jump to content
Annons

Vad är den värd?  

8 röster

1. 1. Vad är den värd?

• 1. Dålig
      0
    • 2.
      1
    • 3.
      3
    • 4.
      1
    • 5. Bra
      1

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Stop

ARTIST/GRUPP: Jesper Gustin

GENRE: Pop/R&B

LÅTLÄNGD: 1:46 (än så länge)

KOMPOSITÖR: Jesper Gustin

PRODUCENT: Jesper Gustin

EV. MEDVERKANDE: Jesper Gustin, Rebecca Sjöberg

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3, 192kbit/s, 44kHz

STORLEK: 2.5 megabyte

STATUS: Halfärdig låt

LÅTLÄNK:

Annons
Postat

Gött sväng i låten. Är det en distgitarr som kommer in runt 0:57 eller är det jättemörkt blås? Det ljusa blåset är grymt mycket snyggare isåfall. Sologuran är lite för torr och lite för odefinierad. Basbreaket är riktigt snyggt faktiskt.

Jodå det här funkar allt. Bra röst har du också!

Postat

Jo... Det är jättemörkt blås, det är ett brölblås (trombon)! Jag tycker att det är viktigt för att få helheten i ett så fläskigt blåsarr som möjligt! Men jag kan hålla med om att det kanske inte låter så jättesnyggt... Men det är fett 🙂 hehe...

Du får gärna lägga en röst, så jag vet vart den hamnar någonstans!

Tack 😆

Postat

Din röst är bra, men låten är på tok för grötig.. Känns ungefär som två låtar är igång samtidigt och går in i varandra.

Postat

Bra sång, men jättegrötigt.

Håller med Metheny att det skulle kunna va två låtar samtidigt. Testa att ta bort lite spår från produktionen, jag är övertygad om att det snyggaste vore att ha så lite instrument som möjligt så din röst får mkt plats i låten istället 😄

Postat

Är det under refrängen ni tycker att det blir grötigt?

Postat

Tycker att det är gött med den stora variationen faktiskt. Det är skönt att kunna upptäcka saker i låtar efter ett par lyssningar. Pling, plong orgeln ligger såpass lågt att den inte stör huvudmelodin (sången) men den förhöjer ändå ljudbilden tycker jag. Om något ljud är för mycket så tycker jag det är det mörka blåset. Jag förstår vad du är ute efter med stegringen men just det ljudet höjer verkligen inte låten tycker jag.

Har som vana att inte rösta i gallupen. Själv blir jag nästan besviken när folk bara röstar och inte ger någon kritik 😄

Postat

Det är sant... Kritik är värt så mycket mer än ett betyg!

Intressant att du hör en "plink plonk-orgel" för någon sådan finns nämligen inte med... Vilket ljud är det du menar? 😄

Postat

Ska lyssna i mina aningens bättre högtalare nu så ska du få en bättre analys 😄

Kunde inte ge en bättre beskrivning ändå. Börjar vid 0:20 ligger långt ner i mixen pannat center låter det som. Håller på tills 0:42 ungefär. Tycker det låter ungefär som en orgel ändå.

Postat

Hmm

Det är en gitarr med delay, kan det stämma? För det du har beskrivit med tiderna blir konstigt... Vid 0:20 börjar gitarren, sen kommer en flöjt (med stämma) vid 0:32 och det är den som slutar vid 0:42, delaygitarren fortsätter dock till 0:53!

😄

Men där har du säkert svaret!

Postat

Det börjar bra...gitarrintrot är snyggt men redan när trummorna kommer in tycker jag att det går utför. Låter väldigt mycket "Dr Rex-preset med för mycket filtersvep".

Prova att göra lite RnB-iga trummor och bygg på trummor, bas och den snygga gitarren (och givetvis sång). Kanske inte alls det du vill åstadkomma med låten men jag tror det skulle bli mer kommersiellt gångbar RnB.

För övrigt så sjunger du riktigt bra!

/J

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.