Wiseman Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 (redigerat) Är ny till det här forumet, så det skulle vara intressant att få reda på vad ni pysslar med när ni gör musik? Är det lika mycket trance här som överallt annars?? *suck* 😉 Vilka är musikerna som aldrig kommer bli kända för att dom slunkit in i jazzträsket? Vem kämpar för att upprätthålla proggen, osv, osv... EDIT: Hmm, på min post skulle man kunna tro att jag e nån garagebandskille, men ack nej. Elektronisk musik här, men gärna så chill som möjligt. Så va det med de 😄 Redigerat 18 mars 2004 av Wiseman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Utan Namn Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Det blir nog mest goa/psy trance för min del 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 (redigerat) För min del är det trance som gäller. Redigerat 18 mars 2004 av L.C Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leere Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Experimentell minimalistiskt musik. Funderaingar kring om att testa sätta ihop små samplingar till musik finns, men tror inte det kommer bli verklighet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mattis Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Goa/psy :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 EDM här.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 (redigerat) Kolla länken och lyssna på alsterna under Mp3 Mestadels det som låter bra, skiter fullständigt i ordet genre. Bara dumt att fastna i något sådant. 😄 http://www.soundclick.com/twilightzound 😉 Redigerat 18 mars 2004 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Kolla länken och lyssna på alsterna under Mp3 Mestadels det som låter bra, skiter fullständigt i ordet genre. Bara dumt att fastna i något sådant. 😄 http://www.soundclick.com/twilightzound 😎 Shit va du promotar din musik 😄 erkänn du går runt på stan o sätter upp affisher och dylikt också? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Det vart väl ingen nyhet. Affisher är väl det mest beprövade sättet hittils 😄 . Klart man promotar, vill man komma nånstans kan man inte sitta tyst och tro att folket ska hitta dig av en slump. 😄😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wiseman Postat 18 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 18 mars 2004 Så sant så sant. O tro det eller ej, men visst funkar spam! Tankar ju t.ex ner dina låtar nu... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
racso Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Expermimentel industriel elektronisk musik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Gött Wiseman... gjorde samma sak med dina för en stund sen 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Jag försöker alltjämt intala mig själv att de gemensamma nämnarna för min musik är jazz-, dub- och funkinfluenser. Huruvida det stämmer lämnar jag åt lyssnarna att avgöra. Vad gäller konkreta genrer blir det mest olika crossovervarianter, typ jazz+vadsomhelst eller electrodub eller så... Ingen trance ivf, övergav det för en massa år sedan. Been there... =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wiseman Postat 18 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 18 mars 2004 Jag försöker alltjämt intala mig själv att de gemensamma nämnarna för min musik är jazz-, dub- och funkinfluenser. Huruvida det stämmer lämnar jag åt lyssnarna att avgöra. Vad gäller konkreta genrer blir det mest olika crossovervarianter, typ jazz+vadsomhelst eller electrodub eller så... Ingen trance ivf, övergav det för en massa år sedan. Been there... =) Och vart hittar jag den här musik?? låter som nått jag skulle uppskatta.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Huvusakliten 80tals inriktad syntpop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sw9 Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 det blir mest ganska funky-skramell-techno, men försöker även på andra plan som d'n'b och chill. men ibland provar man väl på nått som man inte har en aning om för nått lär man sig ju alltid som man säkert kan använda till nån av sina egna låtar. Ronny p.s men skulle vilja ha tips på bra bas-synthar (för en riktigt djup å tung bas.) + tips på ett bra fjäder-reverb. d.s Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Impey Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 det blir hip-hop för det mesta ibland gör jag lite soul, å lite försök till jazz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Jag försöker alltjämt intala mig själv att de gemensamma nämnarna för min musik är jazz-, dub- och funkinfluenser. Huruvida det stämmer lämnar jag åt lyssnarna att avgöra. Vad gäller konkreta genrer blir det mest olika crossovervarianter, typ jazz+vadsomhelst eller electrodub eller så... Ingen trance ivf, övergav det för en massa år sedan. Been there... =) Och vart hittar jag den här musik?? låter som nått jag skulle uppskatta.... Jo, så var det där med att tänja på sanningen. Glömde bort att nämna att jag inte har fått ur mig en vettig låt på sisodär 18 månader nu. Så fort skrivkrampen släpper ska jag dock lägga upp nåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mange Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Enkel rockmusik är vad jag vill att mitt skapande ska resultera i.. ett par ackord å lite skön sång med blues-influenser och jag är nöjd! Ibland blir det så .. men ofta fastnar man i en slinga man tycker låter tuff och sen sitter man där med en låt på 1min där tonerna ätit upp varandra 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patrik Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Olika inriktningar av Elektronisk Dansmusik är det som jag försöker klämma fram ur burken... Vill även prodda pop & hiphop åt andra någon gång i framtiden... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mattis Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Då får jag väl också promota 😛. progressiv trance samt goa/psy-trance Logarytm på soundclick Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrikmo Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Klassiskt / akademisk musik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 det mesta inom house kategorin, och tribal el liknandes när tillfälle bjuds Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 DeathPolka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Musikstil? Tja, jag pysslar med Knasig Artikulerad Refrängpop på Svenska (brukar stå sorterat bakom World Music i skivaffärerna 😆 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mattias Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Som så många andra sysslar jag mest med elektronisk dansmusik. House i synnerhet, men även breakbeat. Brukar leka med andra genrer ibland som typ chip och tvspelsliknande musik...blir tyvärr sällan något vettigt av det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gol Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 hmm.. Rockabilly-R'n'B!? .. skulle det funka? eller kanske Indie-Goth-Schlager? har inte bestämt mig än! 😆 nej!..allvarligt! Trance! som en del andra här! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Har ingen aning om vad jag sysslar med.... 😆 Pop 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Viktor Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Allt som är fult är min del. Fast jag kommer nog göra lite kul jazzprylar så småningom när jag väl växer upp lite 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
the_minstrel Postat 18 mars 2004 Dela Postat 18 mars 2004 Visa/pop/rock/country/hårdock/synth. Där någonstanns brukar jag hålla till, beroende på humör. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.