Jump to content
Annons

1394-anslutning till Internet


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Nätverksanslutningar är i Windows XP uppdelat i två grupper: Fjärranslutning resp Nätverksanslutning eller höghastighetsanslutning till Internet. I den senare gruppen finns tre undergrupper: Anslutning till lokalt nätverk, 1394-anslutning och Trådlös nätverksanslutning 2.

När jag gick in under Nätverksanslutningar och av en händelse högerklickade på Status där, så stod det att jag haft en 1394-anslutning igång i över en timme. Hur var det möjligt? Jag var ju inte ens ansluten till Internet! Det enda jag har är "vanligt" modem och de stunderna finns jag aktiverad under Fjärranslutning (grupp 1).

På supporten skriver de att 1394-anslutningen alltid är aktiv. Men...aktiv vadå aktiv? Är den aktiv som höghastighetsanslutning till Internet? Hur kan den vara det i så fall, när jag inte har något anslutet till 1394:an alls? I annat fall, om det inte är till Internet den är aktiv, så borde inte 1394-anslutning finnas med som undergrupp till "Nätverksanslutning eller höghastighetsanslutning till Internet". Felplacerad? Dessutom, kan överhuvudtaget en 1394 (fiirewire)-port anslutas till Internet? Då använder man väl Nätverkskortanslutning (bredband) eller modemanslutningen (fast tfn) istället?!

hungrig/:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ethernet, USB, Firewire. Alla dessa är överföringsprotokoll och kan användas till datatrafik. Om det en är musikdata, video eller nätverkstrafik mellan datorer det är en anna sak.

Visst kan man använda firewire som internetanslutning ocskå..inga problem.. men en ganska ovanlig lösning i Sverige däremot.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Okey, men frågan kvarstår dock! Hur kunde jag vara ansluten (stå som aktiv) när jag inte hade något ansluten till 1394!

slem luktar/:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Din firewire anslutning är aktiverad (står i standbyläge).. Även om du inte stoppat nån sladd i den.. Om du högerklickar på den så kan du avaktivera den. Inget konstigt med det inte.. eller???

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ok då. Det är bara jag som är logisk.

1) Den är aktiverad, avaktivera den! Sagt och gjort!

2) Den finns under Internetanslutningar, beroende på att man kan ansluta Internet via 1394, dock inte vanligt i Sverige.

Tack för hjälpen!

😎

donut med banansmak och chokladströssel i alltför stor påse/:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...