Hans Carlsten Postat 8 november 2022 Postat 8 november 2022 Hej! Tar gärna lite kreativ feedback på denna truminspelning/-mix (alltså inte spelet utan ljudet). Inspelat med 5 mikrofoner i ett litet rum. /Hans Trummix.mp3
slejnard Postat 9 november 2022 Postat 9 november 2022 Har egentligen inget att klaga på. Kanske att OH skulle upp i volym så att hela kittet limmar ihop bättre. Låter lite för ”cleant” också men det kan bero på framförandet och det ville du inte ha kritik på. Jag tycker dock att du spelar bra och taktfast. 1
Anders F Postat 10 november 2022 Postat 10 november 2022 Hej. Vad har du för cymbaler? Kan du lägga upp bara OH som man kan lyssna på utan någon processering?
Hans Carlsten Postat 11 november 2022 Trådstartare Postat 11 november 2022 Kommer här. Som du hör är bastrumman överrepresenterad. Jag hade lite kompression på vid inspelningen som jag förstås inte kan ta bort, men i övrigt är inspelningen "ren". Bifogar också en bild på set up:en. Tror dock att jag hade OH-micken lägre vid inspelningen, men det gjorde ingen större skillnad vad bastrumman beträffar. /Hans OH.mp3
slejnard Postat 11 november 2022 Postat 11 november 2022 Testa att göra inspelningen utan kompressor. Lägg på efteråt.
Anders F Postat 12 november 2022 Postat 12 november 2022 (redigerat) Ljudexemplet på oh låter märkligt att kicken skulle låta så. Är du säker på att du routat rätt i ditt daw? För skojs skull. Koppla ur alla kablar utom den till oh micken så du är säker på att det bara är den som kan bli inspelad. Redigerat 12 november 2022 av Anders F 1
Hans Carlsten Postat 12 november 2022 Trådstartare Postat 12 november 2022 Nej, jag upptäckte tidigare idag att jag routat fel och lyckats spela in bastrumman på två olika spår varav det ena kallas OH. Det finns alltså ingen OH i mixen. My bad. Jag beklagar att ni lagt energi på mina misstag.
Anders F Postat 12 november 2022 Postat 12 november 2022 Förstod det när jag hörde ljudklippet 🙂 skönt du hittade problemet. 1
slejnard Postat 12 november 2022 Postat 12 november 2022 29 minuter sedan sa Hans Carlsten: Nej, jag upptäckte tidigare idag att jag routat fel och lyckats spela in bastrumman på två olika spår varav det ena kallas OH. Det finns alltså ingen OH i mixen. My bad. Jag beklagar att ni lagt energi på mina misstag. Bra du löste det och absolut inget att beklaga dig för. Ingen fara. Bara påt igen tills du blir nöjd. 1
-k9- Postat 17 november 2022 Postat 17 november 2022 (redigerat) Kan vara ganska bra att få med så mycket klubba med om det går att mixa in den snyggare i slutänden. Lägger man den lågt mixat så kan de ge lite mera attack till baskaggen med. Har du low cut/ high pass på micken, ljudkortet eller i mjukvara så kan du du testa att så på den om det fortfarande läker för mycket basklubba när du spelar in. Bara för att siolera själva klubban och använda det ljudet i mixen. Redigerat 18 november 2022 av -k9- 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.