Hans Carlsten Postat 14 oktober 2022 Postat 14 oktober 2022 Jag får inte midi att funka med mitt UR 44 ljudkort. Någon som vet vad det kan bero på? Det funkade fint när jag använde ett Presonus-ljudkort. /Hans
0 Björn Olsberg Postat 10 november 2022 Postat 10 november 2022 Hej, lite svårt att besvara då jag inte känner till omständigheterna. Använder du Cubase? Har du i så fall gått igenom stegen Setting up MIDI och MIDI Connections på Steinbers supportsida? https://steinberg.help/cubase_pro/v12/en/cubase_nuendo/topics/setting_up/setting_up_midi_ports_c.html Mvh
0 Hans Carlsten Postat 11 november 2022 Trådstartare Postat 11 november 2022 Hej! Nej, jag använder Studio One. För tillfället funkar det ok, men det lägger av ibland, alltså tappar kontakten mellan synt och ljudkort. Jag har testat olika inställningar och kör nu på send till UR44 och recieve from UR44.
Fråga
Hans Carlsten
Jag får inte midi att funka med mitt UR 44 ljudkort. Någon som vet vad det kan bero på? Det funkade fint när jag använde ett Presonus-ljudkort.
/Hans
2 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.