Fidden Postat 9 oktober 2022 Postat 9 oktober 2022 (redigerat) Dagen tog slut och så här långt kom jag med dagens terapisession. Funkar det med alla dessa tonartsskiften? Arr och mix? Nåt som sticker ut åt fel håll? Texten, når den fram? Små lätta fotspår Vi trippade fram bland jättar och troll Minimala vinster Det gick trots allt Åt rätt håll Vi kallades hjältar och idealister På samma gång Av samma folk En dröm om att vända På opinionen Med glödhet fakta Och lite fredags-skolk — Våra lätta fotspår Blev fler och fler Det kanske kan gå Men vi är ljusår Som ni vet Från att gå i mål Dom kallar det lögner Dom litar på Trump Inget får ändra Deras obalans "Vad gör lite värme? Det kommer bli bra Och om vi har fel är vi ändå redan döda då" — bruna fotspår Dyker upp I ett moln av damm Förlorande sidor på varsitt håll I varsitt land Vad var det som hände? Vem stal vårt problem? En förlorad agenda Snart är det för sent Vad kan vi skrika Så alla hör Alla broar är sprängda Allting är förstört nu? Redigerat 9 oktober 2022 av Fidden Småfix
Flizzaff Postat 14 oktober 2022 Postat 14 oktober 2022 Musiken låter superb. Sången tycks lite död i början men lever upp senare i refrängen. Jag gillar då du tar i lite i sången. Harmonierna stör mig inte. Arr och mix lyser gott i mina öron. Sång hörs tydligt och bra. Om du "saftar" i lite med sången så får du en femma av mig. Nu har du en fyra. (Betygsatt ovan). 1
Fidden Postat 15 oktober 2022 Trådstartare Postat 15 oktober 2022 On 2022-10-14 at 16:00 sa Flizzaff: Musiken låter superb. Sången tycks lite död i början men lever upp senare i refrängen. Jag gillar då du tar i lite i sången. Harmonierna stör mig inte. Arr och mix lyser gott i mina öron. Sång hörs tydligt och bra. Om du "saftar" i lite med sången så får du en femma av mig. Nu har du en fyra. (Betygsatt ovan). Tack för din feedback! Håller med om att sången är lite avvaktande i början. Försökte få till lite dynamik, men har kanske missat målet där i början då det är som viktigast att fånga in lyssnaren.
Dark Of Light Postat 15 oktober 2022 Postat 15 oktober 2022 Ja, lite mer "saftning", kanske lite redan i första "Vi kallades hjältar"? Annars en duktigt bra låt med en bra text som fastnar! Bra gjort!
drloop (oregistrerad) Postat 15 oktober 2022 Postat 15 oktober 2022 Du gör så fina poplåtar fidden, jag blir alltid berörd. Tycker arr och mix är finemang. Kanske har du tagit i lite för mycket med autotune eller vad du använder på rösten, kanske är Logics inbyggda för den brukar få artifakter som du har på sången. Köp Melodyne och du får nåt som låter naturligare eller rätta inte till all sång med autotune (eller vad det är) .... 🙂
Erik dP Postat 15 oktober 2022 Postat 15 oktober 2022 (redigerat) Av någon anledning tänkte jag att låten är åt KENT-hållet. Lyriken är lite fragmentarisk som de KENT-låtar jag hört, på ett bra sätt. Jag gillade den mer pressade rösten i sista versen än sånginsatsen i början. Kan tänka mig att en hårdare distad gitarr mot slutet skulle ge krydda åt produktionen. Redigerat 15 oktober 2022 av Erik dP
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.