Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

FĂ„r inget ljud i Sample Tank. Det kommer in en ingĂ„ngssignal till midispĂ„ret men den gĂ„r inte att bussa ut till nĂ„got analogt spĂ„r. TĂ€nker hela tiden att jag gör nĂ„got galet men samma procedur fungerar i Reason. Tacksam för hjĂ€lp. 😳

Annons
Postat

lÀgg ST pÄ ett AUX spÄr, (gör den inte till ett Bus), midispÄret ska vara pÄ Rec för att ta emot midi.

Postat

HjÀlper inte! Har öppnat ett Aux -spÄr, satt midi pÄ rec. Det visar signal i midispÄret men inget ljud.

Postat

Sampletank som insert pÄ stereospÄret, och lyssnar pÄ rÀtt midikanal?

Postat

PÄ midikanalen, som stÄr pÄ REC, gÄr det in signal frÄn ST frÄn ett AUX-spÄr i stereo. (men det kommer in signal Àven om man provar med ett audiospÄr.) Men i detta aux eller audiospÄr gÄr det inte in signal. AlltsÄ varken hör jag ljud eller kan spela in. Ja, ni förstÄr. Försöker vara extra tydlig och uttrycka mig sÄ förstÄligt som möjligt eftersom jag Àr nybörjare pÄ det hÀr.

Postat (redigerat)

Bra att du Àr tydlig... blir enklare att hjÀlpa till dÄ.

FÄ se nu om jag kommer ihÄg rÀtt... (anvÀnder mig sÀllan av midi)

Vad stĂ„r midispĂ„rets output pĂ„ ? (om det nu finns nĂ„gon...kommer inte ihĂ„g) 😳

Vad skickar du pÄ för midikanal, och vilken kanal lyssnar sampletank pÄ?

Vad har du för input pÄ auxspÄret med sampletank?

Redigerat av brojd
Postat

PÄ midikanalen ser det ut sÄ hÀr: All channels och ST.

PĂ„ audio-kanalen ligger st som plug-in och under: mic/line 1 2 och analog 1 2.

Varför man ska anvÀnda sig av en aux kanal förstÄr jag inte. Jag ska ju spela in ett audiospÄr.

iallafall, sÄ hÀr Àr instÀllningarna. och som sagt, in i midikanalen ger det utslag.

Postat (redigerat)

Edit

Ointressant eftersom det fungerar nu. 😳

Redigerat av brojd

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.