Grannen Postat 12 maj 2005 Postat 12 maj 2005 Får inget ljud i Sample Tank. Det kommer in en ingångssignal till midispåret men den går inte att bussa ut till något analogt spår. Tänker hela tiden att jag gör något galet men samma procedur fungerar i Reason. Tacksam för hjälp. 😳
chrisB Postat 12 maj 2005 Postat 12 maj 2005 lägg ST på ett AUX spår, (gör den inte till ett Bus), midispåret ska vara på Rec för att ta emot midi.
Grannen Postat 12 maj 2005 Trådstartare Postat 12 maj 2005 Hjälper inte! Har öppnat ett Aux -spår, satt midi på rec. Det visar signal i midispåret men inget ljud.
brojd Postat 12 maj 2005 Postat 12 maj 2005 Sampletank som insert på stereospåret, och lyssnar på rätt midikanal?
Grannen Postat 12 maj 2005 Trådstartare Postat 12 maj 2005 På midikanalen, som står på REC, går det in signal från ST från ett AUX-spår i stereo. (men det kommer in signal även om man provar med ett audiospår.) Men i detta aux eller audiospår går det inte in signal. Alltså varken hör jag ljud eller kan spela in. Ja, ni förstår. Försöker vara extra tydlig och uttrycka mig så förståligt som möjligt eftersom jag är nybörjare på det här.
brojd Postat 12 maj 2005 Postat 12 maj 2005 (redigerat) Bra att du är tydlig... blir enklare att hjälpa till då. Få se nu om jag kommer ihåg rätt... (använder mig sällan av midi) Vad står midispårets output på ? (om det nu finns någon...kommer inte ihåg) 😳 Vad skickar du på för midikanal, och vilken kanal lyssnar sampletank på? Vad har du för input på auxspåret med sampletank? Redigerat 12 maj 2005 av brojd
Grannen Postat 12 maj 2005 Trådstartare Postat 12 maj 2005 På midikanalen ser det ut så här: All channels och ST. På audio-kanalen ligger st som plug-in och under: mic/line 1 2 och analog 1 2. Varför man ska använda sig av en aux kanal förstår jag inte. Jag ska ju spela in ett audiospår. iallafall, så här är inställningarna. och som sagt, in i midikanalen ger det utslag.
Grannen Postat 12 maj 2005 Trådstartare Postat 12 maj 2005 Har fått det att funka! Vet inte vad jag gjort! Tack för att ni gav er tid!
brojd Postat 12 maj 2005 Postat 12 maj 2005 (redigerat) Edit Ointressant eftersom det fungerar nu. 😳 Redigerat 12 maj 2005 av brojd
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.