slejnard Postat 26 september 2022 Postat 26 september 2022 (redigerat) Hej forumoids! Blev en helt instrumental låt istället med mycket gitarrism. Hur låter detta? tar feeback på mix och framförande 🙂 Version 2 med tydligare melodi: Redigerat 8 oktober 2022 av slejnard Bytte låt...
-k9- Postat 4 oktober 2022 Postat 4 oktober 2022 Jo det låter väl bra på pappret, men svårt att kommentera utan någon länk till din musik att lyssna på här. 🤔
slejnard Postat 4 oktober 2022 Trådstartare Postat 4 oktober 2022 2 timmar sedan sa -k9-: Jo det låter väl bra på pappret, men svårt att kommentera utan någon länk till din musik att lyssna på här. 🤔 Ska bearbeta den mer så länken är nere just nu. 2
slejnard Postat 8 oktober 2022 Trådstartare Postat 8 oktober 2022 On 2022-10-04 at 05:38 sa -k9-: Jo det låter väl bra på pappret, men svårt att kommentera utan någon länk till din musik att lyssna på här. 🤔 Testa nu. Vart en helt ny låt! 😄
Erik dP Postat 8 oktober 2022 Postat 8 oktober 2022 (redigerat) Det låter bra, åt David Gilmour-hållet, men lite för mycket gitarrsolo och lite för lite melodi. Jag föreslår att du tar några melodidelar som du återupprepar så att det blir mer som en låt, och mindre som ett långt gitarrsolo. Runt 1:15 och 1:40 och 1:50 hörde jag några intressanta melodifragment som du skulle kunna repetera genom låten lite mer och stödja det övriga mer slumpvisa gitarrsolandet. Jag tror det blir en mer minnesvärd låt då. Redigerat 8 oktober 2022 av Erik dP
slejnard Postat 8 oktober 2022 Trådstartare Postat 8 oktober 2022 Tack Erik dP! En bra idé att göra den mer melodiös och minnesvärd. Ganska improviserad men försöker komma tillbaka till temat. Ska testa göra det tydligare. 👍
slejnard Postat 8 oktober 2022 Trådstartare Postat 8 oktober 2022 Nu har jag gjort en v 2 och lagt upp med tydligare melodi:
Erik dP Postat 8 oktober 2022 Postat 8 oktober 2022 Jag tycker den är lite trevande i början. Testa att starta låten vid 0:30 istället. Partiet mellan 0:48 och ca 1:00 är rätt svagt. Sedan tycker jag att man kan prova att repetera 0:30-partiet en oktav högre någonstans i låten, kanske närmare slutet. En helt instrumental låt kräver starka melodiska partier överallt.
slejnard Postat 8 oktober 2022 Trådstartare Postat 8 oktober 2022 Okej, ska fundera ut nåt. Tack för åsikter! 👍
Fidden Postat 9 oktober 2022 Postat 9 oktober 2022 Låter sjukt bra detta. Händer mycket intressanta grejer utan att det blir plottrigt eller ofokuserat. Grymt! 1
slejnard Postat 9 oktober 2022 Trådstartare Postat 9 oktober 2022 Tack fidden, det var roligt att höra 👍😊🎸☕️
Avan Postat 9 oktober 2022 Postat 9 oktober 2022 Det här är riktigt bra Slejnard! Skönt sound som är riktigt behagligt att lyssna på! Det händer grejer i lagom takt så man hinner inte tröttna heller. Man vill höra mer! För mig för det tankarna lite till Thomas Larsson ”Harmonic passion” ! Snyggt jobbat👏 1
slejnard Postat 9 oktober 2022 Trådstartare Postat 9 oktober 2022 Kul att höra Avan. Bra betyg att du vill höra mer, TACK. Ska lyssna in Thomas Larsson, inte hört. 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.