Pellesnusk Postat 11 maj 2005 Postat 11 maj 2005 Jag sticker till New York i morgon på en liten semester. Har varit där förut så jag har lite koll på läget....men inte tillräckligt. Så min fråga är: någon som har något kul att tipsa om? Någon klubb/bar/restaurang/bakgata/glasskiosk/tunnelbanestation/skivaffär/venerisk sjukdom som man bara inte får missa när man är där?
helvetet Postat 12 maj 2005 Postat 12 maj 2005 världens koolaste jazzklubb: 55Bar (på 55:e gatan). sitt i knät på wayne krantz och mike stern när de röjer järnet i sin replokal. hundra spänn inträde, max, o då får man två drinkar på köpet. tonic. grym klubb/konsertlokal om man gillar marc ribot, john zorn, sonic youth, mm. bästa konsertprogrammet jag sett!
Pluffo Postat 15 maj 2005 Postat 15 maj 2005 New York... 🙂 Får bli nästa reseprojekt helt klart. Har DU några tips? 🙂
Cloudsurfer Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 (redigerat) Har för mig att det ska finnas en grym Hardhouse club i NY, Håll utkik efter en neonskylt med texten "POLYSEXUAL" 😉 EDIT: Stavfel Redigerat 16 maj 2005 av DjHex
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 (redigerat) Har för mig att det ska finnas en grym Hardhouse club i NY, Håll utkik efter en neonskylt med texten "POLYSEXUAL" 😄 EDIT: Stavfel Eller så gör man så att man håller sig borta från allt som har med hardhouse att göra och kilar till Shelter istället... EDIT: Missade ett ord... Redigerat 16 maj 2005 av MarcusRombo
Carl_B Postat 17 maj 2005 Postat 17 maj 2005 Har för mig att det ska finnas en grym Hardhouse club i NY, Håll utkik efter en neonskylt med texten "POLYSEXUAL" 😉 EDIT: Stavfel Eller så gör man så att man håller sig borta från allt som har med hardhouse att göra och kilar till Shelter istället... EDIT: Missade ett ord... *host* musikrasist *host*
sounden Postat 17 maj 2005 Postat 17 maj 2005 Intressant tråd då jag själv sticker i September, men det är ju ett tag till så fortsätt att fylla på tråden tack! =) Fler tips och idér mottages med glödje! //S
wonderboy Postat 17 maj 2005 Postat 17 maj 2005 Akta Dig för att gå på rockklubbar när "svenska storheter" spelar där. Då är det bara svenskar med hemlängtan där plus Bjurman, Virtanen och ett par gubbar till som skriver att "New York-borna togs med storm"! Veneriska sjukdomar vet jag inte men mul- och klövsjukan skall vara ganska kul att ha.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 17 maj 2005 Postat 17 maj 2005 Har för mig att det ska finnas en grym Hardhouse club i NY, Håll utkik efter en neonskylt med texten "POLYSEXUAL" 😉 EDIT: Stavfel Eller så gör man så att man håller sig borta från allt som har med hardhouse att göra och kilar till Shelter istället... EDIT: Missade ett ord... *host* musikrasist *host* Nädå... Det där var mest ironi faktiskt 😛 Men jag måste erkänna att jag tycker att hardhouse är lite töntigt...
Cloudsurfer Postat 17 maj 2005 Postat 17 maj 2005 Du får tycka precis vad du vill bara du inte förolämpar mig 😉
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 18 maj 2005 Postat 18 maj 2005 Du får tycka precis vad du vill bara du inte förolämpar mig 😆 Tack för instruktionerna!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.