Jag gör musik i FL Studio 20 (Producer Edition) och det har alltid fungerat bra. Men nu har jag avancerat lite och börjat införskaffa en del plugins som jag aldrig använt mig av tidigare. Bland annat Virtual Tape Machines (Slate Digital) och Lindell 80 Channel (Plugin Alliance), båda 64-bitars. Ett problem som då plötsligt har börjat dyka upp är att det knastrar och sprakar något enormt i hörlurarna. Avaktiverar jag dessa plugins så försvinner problemet. Vet någon vad som kan orsaka det?
Det spelar ingen roll om jag har pluginsen på en vanlig instrumentkanal eller på mastern, det låter illa ändå.
Det knastrar bara när musiken går. Aldrig annars.
FL Studio körs i 64-bitars
Windows 10 Home 64 bitars
Processor Intel i5-4430 CPU @ 3.00GHz
Minne 16 GB
Hårddisk Samsung SSD
Ljudkort Presonus Audiobox USB 96
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
Baztard
Hej!
Redigerat av BaztardJag gör musik i FL Studio 20 (Producer Edition) och det har alltid fungerat bra. Men nu har jag avancerat lite och börjat införskaffa en del plugins som jag aldrig använt mig av tidigare. Bland annat Virtual Tape Machines (Slate Digital) och Lindell 80 Channel (Plugin Alliance), båda 64-bitars. Ett problem som då plötsligt har börjat dyka upp är att det knastrar och sprakar något enormt i hörlurarna. Avaktiverar jag dessa plugins så försvinner problemet. Vet någon vad som kan orsaka det?
Det spelar ingen roll om jag har pluginsen på en vanlig instrumentkanal eller på mastern, det låter illa ändå.
Det knastrar bara när musiken går. Aldrig annars.
FL Studio körs i 64-bitars
Windows 10 Home 64 bitars
Processor Intel i5-4430 CPU @ 3.00GHz
Minne 16 GB
Hårddisk Samsung SSD
Ljudkort Presonus Audiobox USB 96
6 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.