Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Tänkte försöka göra denna så klart som jag kan till helgen. Skulle vilja ha lite feedback på arr och mix att utgå ifrån. Lite allmänna tankar om låten uppskattas också såklart.

Annons
Postat

Snyggt som fan, Fidden! Övergripande gillar jag det.

(Lyssnar i trådade ”skräp”lurar, earPods (🤢) ADAM-monitorer samt random over ear-lurar).

Några tankar…

- spetsa till leaden lite och plutta dit både reverb och delay när du ändå är igång. I nuläget känns den väldigt torr och dov.

- körer på refen!

- kompet är snyggt men pianofigurerna under andra versen kunde vara något mer framträdande.

- mer körer på reffen!!

- lite, lite mer kött i bas och kick. Känns…hm…ofullständigt nu.

- mer k ö r e r !!!

- gillar aah-stämman mot slutet

- sa jag ”mer körer på reffen”?

Tycker definitivt att du är något på spåret här. Snyggt arr och du leverarar texten på ett asbra sätt.

Vänligen,

CHAE

• Tack! 1
Postat

Indeed! En riktigt bra låt som fastnar! Mer cowbell körer på ref! Stabil sång, förutom "fräääääääscht blod" som känns lite ostabil, speciellt vid 3,29! Fina krejjer! 👍

• Tack! 1
Postat (redigerat)

Riktigt snyggt. Låter sent 80 - tidigt 90 tsl kombinerat med Kent. Liiite för nära/ hög leadsång. Men jävligt bra!

Redigerat av vayzeria
Felstavning
  • Tack! 1
Postat

Att sången hörs tydligt stör mig inte. Det låter väldigt bra i mina hörlurar och man tänker faktiskt lite på bandet Kent. Arret och mixen stör mig inte.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.