Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Eftersom man är en dysterkvist och har svårt

att få till dom där hurtiga sakerna så kommer

här ett ny låt som precis är klar.

Provar här med lite egen sång oxå...

LÅTNAMN: Use Case

ARTIST: Spaceman

GENRE: Dyster2005

LÅTLÄNGD: 4:05

VOCALS: Spaceman

KOMPOSITÖR: Spaceman

PRODUCENT: Spaceman

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 256 kbps

STORLEK: 7,0 MB

STATUS: Färdig demo

Denna gång är det inte Passagensidan...

Redigerat av spaceman
Annons
Postat

Tja, den var ju inte glad direkt men jag tror din röst hade passat bättre till något ännu dystrare. Men jag måste säga att jag faktiskt gillade din röst. Den är mixad så det låter som att rösten kommer lite uppifrån i mina lurar. Riktigt snyggt gjort, det kanske inte var meningen iofs men snyggt blev det.

I början, innan 2:10 så är låten lite för statisk men ändå rätt snygg. Efter 2:10 så är det lite mer variation men fortfarande lite för statiskt. Gillar dock inte synthorgeln som kommer in och spelar en slinga, den låter för tunt och direkt i förhållande till de andra ljuden. Man förlorar djupet som du har i resten av ljudbilden.

Tycker att ideerna är bra men att låten behöver mer variation för att verkligen bli en höjdare.

Postat

Jooo.. Det funkar.. Men men.. Jag hör inte vad du sjunger om.. Jag har nåt skönt rytmiskt ljud (microbeats) som är väldigt utpanorerat i min vänstra lur här.. Panorerar in den lite mer mot mitten.. Sänk volymen en aning på det och Lägg lite mer reverb på det.. Höjj sången lite så jag i varjefall hör vad du säger.. Hmm.. Det hela lutar lite väl tungt mot vänster sida i mina lurar.. Mycket vänsterpanorerat alltså..

Men spaceman.. Annars var det ett superskönt sound.. mm.. Och sången var go ju 🙂

Keep it up ! 😎

Postat

Hm... introt och första versen får mig faktiskt, bortsett från de uppenbara skillnaderna i sångröst, att tänka på Sandras senare skivor (Ni vet, hon som sjöng Maria Magdalena). Vilket är bra, tycker jag. Refrängen eller vad det är, innan låten så att säga "kommer igång på allvar", befäster dock deppigheten ordentligt. Du har målat upp ett astjusigt ljudlandskap, och även fast jag inte hör vad du sjunger, så hajar jag innebörden. Lämplig sångröst också. Lyssnar du på Ashengrace?

Men... 🙂 det kanske bara är mina lurar, men är inte basen väldigt stark, och lite väl mullrig?

Slutbetyg: Stämningsfullt och bra!

Postat

Ashengrace har jag aldrig kollat upp, dom ska jag kolla upp.

Inspirationen till låten har jag fått genom att ha lyssnat en hel del

på bla Underworld, där man ibland stöter på mera pratsång och flow

än vers/ref/vers/ref osv.

Platta jag rekomenderar är framför allt Second Toughest In The Infants (1998)

med Underworld...Och varför finns dom inte längre. 😉

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Rätt bra detta också!

Den välkända tonslingan som börjar vid ca. 2.50...är ju bra hehe....

Texten blir jag inte riktigt klok på! "Use this case in a long time plan. Ue this space..." Jag kom först att tänka på en gravsättning, men sedan när "files" kom in vet jag inte...

Jag tycker, till skillnad, att den är väl balanserad panorerings- och tonmässigt.

Sånginsatsen är ok. Det kan bli kärvt när sångaren inte vet hur melodin ska gå i de kommande versraderna. Tvekan liksom. Detta är vanligaste felet i princip när jag hör demos... Sångmelodin är viktig, förmodligen viktigast. En text är inte bara en text... Detta var lite generellt snack. Betr denna sång så är det bara på ett par ställen det sviktar.

Bra jobbat!

😉

:musik

musik (oregistrerad)
Postat

Hej igen!

Kunde man ha röstat hade det blitt en 3-4 nånting. Inte illa!

🙂

:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.